poniedziałek, 19 września 2016

LBA #17 - #21

Hej!
Wiem, jestem mistrzem :D Dzisiaj przychodzę do Was z nominacjami LBA, a raczej odpowiedziami na nie. Małym minusikiem jest to, że są tu prawie nominacje sprzed roku. Przepraszam za aż taką obsuwę, jest mi głupio, ale liczę na to, że mi wybaczycie. Wybrałam aż sześćdziesiąt sześć pytań. Taki trening na przyszłe wywiady :D

 
Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za "dobrze wykonana robotę". Po przyjęciu LBA należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował. Obowiązkiem jest też wklejenie znaku LBA do wpisu.
 
Zapraszam do rozwinięcia!

 Pytania od Pauliny z bloga rude recenzuje..

1. Jaka jest Twoja ulubiona książka polskiego autora?
Nie czytam mnóstwa polskich książek, ale moją ulubioną jest chyba powieść fantasy Pani Alicji Górskiej "Przed czasem: Skazani".

2. Czy czytasz jakieś magazyny książkowe? Jeżeli tak to jakie i czego głównie w nich szukasz?
Niestety nie czytam magazynów książkowych, aleeeee mogę polecić wszystkim niepoinformowanym pewien magazyn, stworzony przez blogerów. Rozglądnijcie się więc za Książkowym zakątkiem na facebooku :)

3. Co najbardziej podoba Ci się w czytaniu książek i czy od zawsze lubiłaś/łeś czytać?
Nie lubiłam czytania od zawsze, dopiero jakieś trzy lata temu zakochałam się w książkach. A co najbardziej mi się podoba? Chyba możliwość zrozumienia wielu perspektyw i sytuacji, przeniesienie się do innych światów i przeżywanie wydarzeń razem z fikcyjnymi bohaterami. Osoby czytające zwracają większą uwagę na otaczający ich świat, doskonale rozumieją problemy swoich przyjaciół i wiedzą, co poradzić, gdyż już nieraz spotkali się z podobnymi wątkami w powieściach.

4. Jaka jest Twoja ulubiona pora i pozycja do czytania?
Ulubiona pozycja do czytania to leżenie na plecach na wygodnym łóżku. A pory roku lubię właściwie wszystkie, chociaż najbardziej chyba zimę - wiecie, mróz za oknem, cieplutkie kakałko, długaśne, grube skarpety, grzejnik, kocyk i dobra książka.

5. Wymień trzy książki, które najbardziej zapadły Ci w pamięć. Dlaczego akurat te?
Przede wszystkim Harry Potter. Uwielbiam go i uwielbiać będę zawsze. Po drugie "Zanim się pojawiłeś", czyli niesamowita historia, którą trzeba po prostu znać. Po trzecie "Mumia" Tess Gerritsen. Sama nie wiem skąd takie wybory, jednak te książki przyszły mi na myśl pierwsze.

6. Jaka była/byłaby pierwsza książka, którą czytałaś/łabyś swojemu dziecku?
Swojemu dziecku (nie chcę mieć dzieci) przeczytałabym na pewno baśnie Braci Grimm, a które wydanie? Tego jeszcze nie wiem.

7. Książka, którą koniecznie chcesz mieć w swoich zbiorach?
Aktualnie toczę wewnętrzną walkę o "Cmętarz Zwieżąt" S. Kinga.

8. Książka idealna na jesienną chandrę?
Zdecydowanie "To" - Stephena Kinga.

9. Co najbardziej lubisz i czego nie znosisz w prowadzeniu bloga?
Najbardziej lubię możliwość dzielenia się swoimi opiniami o przeczytanych pozycjach z innymi ludźmi. Nie znoszę natomiast tego, że niektórzy blogerzy odwiedzą np. moją stronę tylko, gdy zostawię u nich komentarz. To irytuje, bo dosłownie o przeczytanie recenzji muszę błagać. Po co mi to 180 obserwujących, skoro wśród nich jest może dziesiątka takich, które wiem, że naprawdę śledzą moje posty? I zdaję sobie sprawę, że nie tylko u mnie tak wygląda sytuacja. To, że ja nie zostawiam u wszystkich komentarzy wiąże się z brakiem czasu. Chciałabym, ale napisanie choćby jednego zdania sporo mnie kosztuje, a ja nie szastam czasem na prawo i lewo.

10. Okładka książki, która urzekła Cię od pierwszego wejrzenia?
Zbyt trudne pytanie, bym mogła na nie dokładnie odpowiedzieć. Mnóstwo okładek mnie urzeka, jestem bardzo kochliwa. W ostatnim czasie porwała mnie ta "Dotyku Julii". 

11. Czytasz poradniki? Tak? Nie? Dlaczego?
Nie czytam poradników, ale jestem otwarta na wszelkie sugestie. Nie znalazłam jeszcze takiego, który zachęciłby mnie do sięgnięcia po niego. Liczę, że kiedyś się taki znajdzie.
 

Pytania od Klaudii z bloga Recenzje Klaudii.

1. Jaka była najtańsza, a jaka najdroższa kupiona przez Ciebie książka?
Najtańsza książka to "Pragnienie" Carrie Jones, którą kupiłam za około 5 złotych, najdroższą natomiast jest cała trylogia "Dotyk Julii" w jednym tomie.

2. Twoja ulubiona księgarnia?
Zdecydowanie aros.pl - uwielbiam tam zamawiać, gdyż jest bardzo tanio, a paczuchy z książkami przychodzą do mnie zazwyczaj na drugi dzień od zrealizowania zamówienia, czasem nawet w ten sam.
 
3. Masz jakieś inne pasje, oprócz czytania?
Uwielbiam oglądanie seriali i filmów, granie w siatkówkę, wyszukiwanie świetnych piosenek, a najbardziej pisanie własnych tekstów - oczywiście tych książkowych. Mam na myśli opowiadań :D Interesuję się również psychologią i nauką języka angielskiego, to tak w wolnych chwilach.
 
4. Co Cię skłoniło do założenia bloga?
Moja pasja. Wydaje mi się, że 8/10 osób czytających książki w pewnym momencie dochodzi do wniosku, że chce dzielić się w internecie swoimi opiniami o danych dziełach. Tak też było w moim przypadku.
 
5. Wymień kilka najlepszych według Ciebie przyjaźni książkowych.
- Percy Jackson i Annabeth Chase
- Harry Potter, Ron i Hermiona, 
- zgraja dzieciaków z książki "To".
 
6. Oglądasz jakieś seriale? Jeśli tak to jaki jest Twój ulubiony serial?
Aktualnie moim ulubionym serialem jest Pretty Little Liars, choć niektóre momenty i wątki w siódmym już sezonie zaczynają mnie denerwować. Drugi to chyba The 100 oraz nieco mniej znany Mr. Robot. No i jeszcze Pamiętniki Wampirów i iZombie, Teen Wolf, Kroniki Shannary, Lucifer, Dawno, dawno temu oraz Kości <3.
 
7. Opisz mi swoją wakacyjną przygodę! xD
Moją wakacyjną przygodą był wypad do Enegylandii. Do tej pory pamiętam prawie trzygodzinną drogę w jedną stronę, tłumy ludzi i rytującą muzyczkę, lecącą przy stanowisku z kasami. Byłam z siostrą i jej mężem. Zaczęło się od najlżejszej z możliwych atrakcji, a my, "odważni", wystraszyliśmy się nie na żarty. Potem stopniowo się rozkręcaliśmy, oczywiście przed każdą następną kolejką analizowaliśmy możliwe wypadki, tragedie i uszczerbki na zdrowiu, czym odrobinę denerwowaliśmy ludzi. W końcu wylądowaliśmy na Mayanie, mojej absolutnej miłości, czyli największym rollercoasterze w Polsce, na którego wróciłam (sama!) jeszcze dwa razy tego dnia, pomimo obaw, lęków i wizji rychłej śmierci. Dobrze, że to zrobiłam, bo inaczej mocno bym żałowała. Udaliśmy się jeszcze na Formułę 1, tym samym zaliczając niesamowitą, acz zbyt krótką przejażdżkę. Nie wszystkie atrakcje ze strefy ekstremalnej mi odpowiadały, ale wiem, że do tego parku rozrywki wrócę jeszcze wiele razy. Polecam gorąco!
 
8. Wierzysz w przesądy?
A wierzę :D

9. Ile książek liczy Twoja biblioteczka?
Dokładnie 135 książek. Byłoby jakieś dziesięć więcej, ale ostatnio robiłam porządki i kilku się pozbyłam.
 
10. Czy brałaś/eś udział w Światowych Dniach Młodzieży w Krakowie? Jeśli tak, to jak wspominasz to wydarzenie?
Nie, nie brałam i nie śledziłam również w telewizji. Może nie wiecie, ale osobą specjalnie religijną nie jestem. Niby wierzę w Boga, ale przez samą instytucję, jaką jest Kościół, zachowania i niektóre, wręcz idiotyczne przepisy, mające świadczyć o mojej wierze, jestem bardzo negatywnie nastawiona. Może gdyby wszystko wyglądało inaczej...
 
11. Gdybyś mógł/mogła przenieść się w czasie to przeniósłbyś/przeniosłabyś się do przeszłości czy przyszłości? A może wcale nie skorzystałbyś/skorzystałabyś z takiej opcji?
Przeniosłabym się do przyszłości, tak na chwilę. Chociaż przeszłość jest równie atrakcyjna.


Pytania od Julii z bloga Książkowe Tajemnice.

1. Książkowa para, której nie lubisz? 
Aktualnie czytam "Krzyżaków" i totalnie nie shipuję Zbyszka i Danusi. Ta dziewczynka jest tragiczna, ja naprawdę nie wiem, co ten biedny chłopak w niej widzi :D

2. O jakiej porze i w jakim miejscu najczęściej czytasz?
Najczęściej czytam u siebie w pokoju, na moim wygodnym łóżku, a pora dnia zależy po prostu od ilości wolnego czasu.

3. Jak zaczęła się Twoja przygoda z czytaniem?
Odsyłam do innych LBA.

4. Co, oprócz czytania, lubisz robić w wolnym czasie?
Słuchać muzyki, oglądać seriale i filmy, jeśli mam ochotę i potrzebne składniki - piec, uczyć się angielskiego.
 
5. Czy Twoi bliscy, tak samo jak Ty, dużo czytają?
Niestety nie, tylko siostra tak naprawdę cokolwiek czyta z tej mojej najbliższej części rodziny.
 
6. Książka, która mimo pozytywnych opinii innych Ci się nie spodobała?
"Chłopak, który zakradał się do mnie przez okno". Nie zasługuje na uwagę, jest przekombinowana i mała realistyczna, a do tego jeszcze bohaterowie irytują.
 
7. Jaką powieść mogłabyś czytać do końca życia, a do jakiej nie chcesz już wracać?
Do końca życia mogłabym czytać tylko "Harry'ego Pottera" oraz "Igrzyska śmierci". Z chęcią zapomniałabym o "Pod kloszem" Meg Wolitzer czy "Chłopaku, który zakradał się do mnie przez okno".
 
8. Jaki autor/autorka, według Ciebie, pisze najlepsze książki dla młodzieży?
Może Colleen Hoover albo J.K. Rowling :D
 
9. Kim chciałabyś być w przyszłości i dlaczego?
O, a to już jest ciekawa sprawa. Ostatnio kontemplowałam nad sensem i istotą mojego życia, rozważałam również przyszłość i doszłam do wniosku, że chciałabym być dziennikarką, psychologiem lub pracownicą w książkowym wydawnictwie. 
 
10. Czy jesz/pijesz podczas czytania?
Kiedy najdzie mnie ochota, zazwyczaj przerywam czytanie i wybieram się do kuchni po coś treściwszego.
 
11. Jak zaznaczasz stronę, na której skończyłaś czytać? 
Zakładkami, których mam mnóstwo. Ubolewam jednak, że do tej pory nie kupiłam sobie żadnej magnetycznej. 


Pytania od Eweliny z bloga Książkomania 
 
1. Zdarza Ci się wybierać książki "po okładce"? Czy z tego powodu sparzyłeś/aś się, czy jesteś zawsze zadowolony/a?
Kilka razy się "przejechałam", ale większość moich książkowych zakupów to właśnie wybory po okładkach.
 
2. Na co przeważnie zwracasz uwagę wybierając książkę? (recenzje innych czytelników, liczba stron, tytuł, autor, opis, okładka, itp.)
Po pierwsze na cenę, na treść, gatunek i okładkę. Czasami sięgam również po recenzje blogerów, ale wolę sobie przypadkowo nie zaspojlerować danego wątku. 
 
3. W jakim rodzaju literatury czujesz się jak "ryba w wodzie", a którego rodzaju nie trawisz za dobrze?
Nienawidzę książek typowo historycznych oraz naukowych. Lubię właściwie wszystkie gatunki, w szczególności fantastykę, młodzieżówki, romanse, kryminały i horrory.
 
4. Czy według ciebie książka to dobry prezent?
Oczywiście! Ale musi to być ta pozycja, której jeszcze nie posiadam.
 
5. Który aktor wcieliłby się najlepiej w postać Twojego ulubionego bohatera książkowego?
Jestem wierna Danielowi Radcliffowi, wybaczcie :D
 
6. Wierność gatunkowi czy wierność autorowi?
To zależy, ale w większości przypadków gatunkowi. Są jednak wyjątki.
 
7. Gdy słyszysz słowo "książka" - pierwsza myśl jaka Ci przychodzi do głowy to?
Literki.
 
8. Książka, którą przeczytałeś/aś i uważasz, że należy ją omijać szerokim łukiem.
"Demon Żądzy" D. Szałomskiej.
 
9. Zdarzyło Ci się zaglądać na koniec książki, żeby poznać wcześniej zakończenie?
Przyznaję się, zdarzyło... mnóstwo razy. Ale na całe szczęście już oduczyłam się tego niepoprawnego i niedobrego nawyku.
 
10. Co przeszkadza Ci w czytaniu książek? 
Mała ilość czasu, a tyle wspaniałych, nieprzeczytanych jeszcze historii.
 
11. 3 książki, które masz na swojej liście "must have".
Tylko trzy?! Moja lista "must have" to ponad sto pięćdziesiąt książek. 


Pytania od Beaty z bloga Czas dla książki - blog o książkach..

1. Jaką książkę ostatnio przeczytałaś/przeczytałeś? Spodobała ci się?
Ostatnio przeczytałam pierwszy tom "Krzyżaków" i powiem Wam, że nie jest to wcale zła książka, choć uczniowie uważają ją za istną męczarnię.Była bardzo dużo nawiązań do historii, również język wcale nie był taki prosty, ale dało się przyzwyczaić, a w pewnym momencie ta lektura zaczęła mi się podobać.

2. Twój ulubiony film? 
Chyba filmy o Harry'm Potterze, a w szczególności trzecia część. Bardzo podobała mi się również pierwsza część "Szybkich i wściekłych".

3. Jaki gatunek literacki czytasz najczęściej? 
Fantastykę oraz młodzieżówki.

4. Jak minęła ci połowa tych wakacji? Lipiec był dla ciebie udany? 
Udany, udany :D

5. Piosenka, która ostatnio cały czas chodzi ci po głowie?
Piosenki Nickelbacka.
 
6. Twój ulubiony zespół?
Aktualnie właśnie Nickelback. 

7. Twój ulubiony wokalista?
Właściwie to nie wiem.
 
8. Ile książek zawiera twoja domowa biblioteczka? 
135. 

9. Jaka jest twoja ulubiona ekranizacja?
Pierwsza część "Igrzysk Śmierci". 

10. Jaki jest twój ulubiony sport?
Siatkówka! <3 

11. Używasz zakładek, czy raczej zaznaczasz stronę na której skończyłaś/skończyłeś czytać tym co masz aktualnie na wyciągnięcie ręki? 
Nie, zawsze używam zakładek. 

Na dzisiaj to już koniec :) Dziękuję wszystkim za pytania. Tym razem i ja zabawię się w nominowanie blogerów. Moje pytania:

1. Jaką cechę lubisz najbardziej u głównych bohaterów książek?
2. Gdybyś mogła/mógł uratować jednego bohatera książkowego przed śmiercią, kto by to był? Dlaczego?
3. Czy próbowałaś/łeś kiedyś swych sił w jakimś ciekawym zajęciu, ale ci nie wyszło? Co to było?
4. Gdybyś mogła/mógł zmienić się w jakąś magiczną istotę, to stałabyś/stałbyś się...
5. Jakie jest twoje ulubione zajęcie, oprócz czytania książek, które wykonujesz w wolnym czasie?
6. Ulubiony kolor?
7. Najbardziej znienawidzona lektura szkolna?
8. Czy masz jakąś osobę lub rzecz, z którą nie możesz rozstać się nawet na pół godziny?
9. Książkowa para, która według ciebie nie powinna w ogóle istnieć?
10. Masz jakieś dziwne, specyficzne nawyki? 
11. Wolisz chodzić na filmy do kina czy spędzić czas w domu przed telewizorem bądź oglądając je na komputerze?

Nominuję:

6 komentarzy :

  1. "To" Kinga mnie mocno kusi, tym bardziej, że niedawno skończyłam czytać "Dallas 63", a podobno obie książki nieco się ze sobą łączą. Nie wiem czy przeczytam ją jesienią, ale w przeciągu kilku najbliższych miesięcy na pewno :)
    "Cmętarz Zwieżąt" też muszę przeczytać :D
    Świetne odpowiedzi!
    Pozdrawiam :)
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej, Danusia miała 9 lat, co się dziwisz, że słaby paring? XD I przybijam wirtualną piąteczkę za wybieranie książek po okładkach, bo mam tak samo. A co do tego, czego nie lubisz w blogosferze, to niestety temat rzeka i chociaż sama tego nie lubię, to jednak jest wiele argumentów po obu stronach i ciężko znaleźć tu jakieś odpowiednie wyjście. ;/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooo, dziękuję że odpowiedziałaś na moje pytania. :)
    Też muszę kiedyś odwiedzić Energylandię ^.^
    135 książek - przy tym wyniku moje 54, wypadają blado. ;//
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Trzeba odwiedzać inne blogi, bo inaczej ciężko jest znaleźć czytelników ;) mnie bardziej denerwuje, jak ja komuś komentuje, wchodzę przez dłuższy czas a ten ktoś ma mnie głęboko w tyle ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Też kupuję bardzo często na Arosie i chociaż kiedyś dosyć często kupowałam w księgarniach stacjonarnych, to teraz zdecydowanie przerzuciłam się na internetowe. Związek Zbyszka i Danusi jest tak irytujący, sama ostatnio czytałam "Krzyżaków" i o wiele bardziej lubię Jagienkę. Wiem, że to niewybaczalne, ale nie czytałam jeszcze żadnej książki Kinga :D Będę musiała to koniecznie nadrobić!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ojej, ile pytań!
    Nie kupowałam jeszcze nigdy na arosie, a wiem że dużo osób poleca, bo tanio. Muszę w końcu skorzystać, bo książki kuszą, oj kuszą...
    Też denerwuje mnie ta zła strona blogosfery. Ciężko znaleźć czytelników, którzy będą z tobą na bieżąco, nawet jeśli ma się ich naprawdę dużo w statystykach. Nie lubię też, kiedy nie dostaję odpowiedzi od blogerów, moim zdaniem odpowiadanie swoim czytelnikom jest dość istotne, bo łapię się z nimi kontakt, a to dużo zmienia.
    Mr Robot i Teen Wolf - piąteczka! Kiedyś oglądałam też Pretty Little Liars, ale wyobraźnia twórców mnie pokonała i zostawiłam po czwartym sezonie bodajże. Ostatnio słyszałam co jeszcze wymyślili w tym serialu i już wiem, że raczej do tego tytułu nie powrócę.
    Jestem zaskoczona, że podoba ci się pierwsza część "Igrzysk śmierci". Ja właśnie trafiam na wiele opinii, które mówią że nowy reżyser wypadł lepiej w tym tytule.

    Pozdrawiam
    Book Prisoner! :)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw ślad swojej obecności :)