środa, 20 lipca 2016

LBA - #8 i #9 + ogłoszenie

Witajcie kochani!
Ale te wakacje szybko lecą, ale przed nami, na całe szczęście, jeszcze druga połowa. Jako że jest to czas relaksu, ja również potrzebuję odpoczynku. Dlatego podjęłam decyzję o "opuszczeniu" bloga na tydzień lub dwa. Co prawda ta przerwa od bloga nie będzie do końca przerwą - mam zamiar popracować nad wyglądem mojej strony, więc nie zdziwcie się, jeśli pewnego dnia zniknie możliwość wejścia na bloga. Rozważam poważnie totalny remont - nie tylko graficzny, muszę uporządkować cały bałagan, który tutaj narobiłam. W związku z tym - posty nie będą się pojawiać. Wasze strony odwiedzać będę, z czytania książek rezygnować nie zamierzam, a wszelkie recenzje pojawią się po prostu w późniejszym terminie. Mam nadzieję, że mnie rozumiecie :)

Przechodząc już do części właściwej - Liebster Blog Award. Dawno czegoś takiego u mnie nie było, ale pojawiły się nowe nominacje, które zmotywowały mnie do opublikowania odpowiedzi na zadane pytania.

 
Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za "dobrze wykonana robotę". Po przyjęciu LBA należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował. Obowiązkiem jest też wklejenie znaku LBA do wpisu.
 

Zapraszam do rozwinięcia!

Pierwsza nominacja pochodzi od Damiana i Weroniki z bloga Inaczej myślący.

1. Książka czy ekranizacja?
To zależy od danego dzieła i jego ekranizacji, ale w większości przypadków wolę książki.
2. Gdzie najchętniej spędzasz swój wolny czas? 
Nie zaskoczę Was pewnie mówiąc, że w łóżku, na hamaku albo fotelu - muszę tylko mieć ze sobą książkę.
3. Kawa czy herbata?
Ani jednego, ani drugiego nie pijam, ale z dwojga złego wybieram kawę.
4. Ulubiona część i dodatek do The Sims?
Uwielbiam The Sims! To znaczy, uwielbiałam, bo teraz nie mam wiele czasu na grę. Ale zdecydowanie część trzecia i do tego chyba dodatek ze zwierzakami.
5. Czy wierzysz w przyjaźń damsko-męską?
Oczywiście. Nie rozumiem osób twierdzących, że nie ma ona prawa bytu. Nie w każdym przypadku przeznaczona jest nieszczęśliwa i nieodwzajemniona miłość jednej ze stron.
6. Jaka jest twoja ulubiona bajka z dzieciństwa?
Uwielbiam mnóstwo bajek - do tej pory. Skłonię się chyba ku wszelkim baśniom braci Grimm i Hansa Christiana Andersena.
7. Ulubiona pora dnia?
Chyba wieczór - przeważnie wtedy mam najwięcej wolnego czasu, lepiej idzie mi pisanie i w domu jest względna cisza.
8. Gdzie wolałabyś/wolałbyś mieszkać - w mieście, czy na wsi?
Nie wyobrażam sobie życia w mieście - umówmy się, wieś to jeden, wielki spokój. Nie potrafię znieść choćby godziny spędzonej pośród spieszących się ciągle ludzi, harmidru samochodów, a w lecie niesamowitego gorąca między blokami. Od zawsze żyję na wsi i jest mi z tym dobrze.
9. Ulubiona potrawa?
Nie jestem fanką wykwintnych potraw. Do szczęścia w zupełności wystarczy mi kawałek pizzy albo miska spaghetti. 
10. Czym jest dla ciebie szczęście i jak chciałabyś/chciałbyś je osiągnąć?
Na moje szczęście wpływa wiele czynników. Moje jestem odrobinkę aspołeczna, ale ostatnio bardziej cieszę się z kontaktu z postaciami fikcyjnymi niż, na przykład, wyjściem ze znajomymi, więc najbardziej szczęśliwa jestem chyba dzięki książkom.
11. Ulubiona postać filmowa lub książkowa?
Cała obsada Harry'ego Pottera, Percy'ego Jacksona i Darów anioła. 


Druga nominacja od Klaudii z Książki, recenzje, czytelnicy

1. Czy myślałaś/eś kiedyś o napisaniu własnej książki?
Żeby tylko raz :D Cały czas o tym myślę, regularnie piszę, żeby kształcić moje pióro i poprawiać warsztat. Historie same żyją w mojej głowie, brakuje tylko czasu i chęci, bo z natury jestem leniem.
2. Czy w dzieciństwie chętnie sięgałaś/eś po książki, czy raczej wolałaś/eś ich unikać?
W dzieciństwie coś tam czytałam, ale książek raczej unikałam.
3. Jakie jest twoje ulubione miejsce do czytania? Wolisz czytać w domu, czy podczas wyjazdu np. na wakacje?
Nie robi mi to różnicy, ale dzień bez czytania jest dniem straconym.
4. Czy jeśli nie spodobałaby ci się jakaś książka danego autora, to dałabyś/dałbyś szansę kolejnemu jego dziełu?
Tak, uważam, że jedna zła książka nie powinna skreślić reszty dzieł autora.
5. Jakie blogi odwiedzasz regularnie?
Praktycznie wszystkie, które obserwuję. Nie mam jednak czasu, żeby na każdym z nich zostawiać komentarz.
6. Czy uważasz, że młodzież nie czyta przez źle dobrane lektury szkolne?
Lektury szkolne są dobrane dobrze, sądzę, że młodzież nie czyta przez przymus i wiedzę, że po książce będzie sprawdzian z wiedzy.
7. Gdybyś był/a jakimś ministrem od spraw kultury, to jak zwiększyłabyś/zwiększyłbyś poziom czytelnictwa w Polsce?
Jejku, ciężkie pytanie. Musiałabym się nad tym porządnie zastanowić, ale póki co - promowałabym literaturę cały czas w mediach, a w szczególności w telewizji.
8. Czy zaznaczasz jakoś swoje ulubione cytaty w książce?
Owszem, zaznaczam. Nie robię tego jednak bezpośrednio w czytanej książce, wszystkie cytaty sobie zapisuję.
9. Kupujesz, czy wypożyczasz książki?
Kupuję.
10. Czy w twoim otoczeniu jest dużo osób, które również czytają książki?
Mizerna to liczba, ale jeśli brać pod uwagę blogosferę książkową - liczba znacznie skacze w górę.
11. Co sądzisz o moim blogu? Znałaś/eś go przed nominacją do LBA?
Odpowiedzi na to pytanie nie udzielę, będzie ona moją słodką tajemnicą :D

9 komentarzy :

  1. Ja też kupuję książki, bo wole mieć swoje, niż wypożyczać z biblioteki ;)
    Kochana, post jak zawsze świetny i oczywiście czekam na więcej <3

    Pozdrawiam cię z całego serduszka i zapraszam do mnie na 'Drugi tom lepszy niż pierwszy? Dziedzictwo - C. J. Daugherty - recenzja' :)
    Tusia z bloga tusiaksiazkiinietylko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale narobiłaś mi ochoty na Simsy <3 Tak dawno w to nie grałam!
    Też kiedyś zapisywałam ulubione cytaty w zeszycie, ale później z tego zrezygnowałam (za dużo pisania xdd) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, dużo z tym pisania, ale fajnie jest mieć coś takiego, a jeszcze lepiej nie pokazywać tego nikomu :D

      Usuń
  3. Ja też nie zniosłabym życia w mieście. Uwielbiam moją wieś, a każda wieś na Podhalu jest piękna, ponieważ wszędzie mamy góry, ciszę i świeże powietrze ;)
    Pozdrawiam! Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O matko, w takim razie zazdroszczę widoków *.*

      Usuń
  4. Ja nie mogłabym zdecydować czy wolę miasto czy wieś. Teraz mieszkam w mieście i dobre jest to, że wszędzie jest blisko, ale brakuje tej przestrzeni i aby pobyć na łonie natury trzeba gdzieś jechać. Jednak wieś też ma swoje minusy. Chociaż muszę przyznać, że brakuję mi wizyt w lasie czy łowienia ryb z tatą... ehh to były czasy ;) Aczkolwiek jest to bardzo trudny wybór. Chyba najlepiej by było mieszkać gdzieś na wsi, ale w miarę blisko miasta :D
    Też uwielbiam dodatek ze zwierzakami do Simsów i bardzo lubiłam dodatek podróże, ale muszę przyznać, że nie przepadam za 4 częścią Simsów, trzecia zdecydowanie bardziej mi się podobała. Dawno nie grałam w tą grę - aż naszła mnie ochota ;)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja od zawsze mieszkałam w mieście, ale powoli zmienia mi się myślenie i to właśnie na wsi, pod miastem, planuję ułożyć swoją przyszłość. Pozdrawiam i życzę mnóstwa pomysłów na wygląd bloga, bo wiem, ile to wymaga wyobraźni i pracy. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Nad nowym wyglądem pracuję już kilka dni i zdążyłam się przekonać, jakie to jest trudne, pracochłonne i wymagające wyobraźni.

      Usuń
  6. Świetne odpowiedzi! ;)) Na wiele z nich odpowiedziałabym podobnie :)

    Pozdrawiam
    joolsandherbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Zostaw ślad swojej obecności :)