sobota, 11 czerwca 2016

Mały cytatowy quiz

Hej kochani!
Wiecie pewnie, że jestem ogromną maniaczką wszelkich książkowych cytatów. Czytanie danej pozycji wiąże się z zaznaczaniem ulubionych zdań, przepisywaniem ich i wracaniem do nich od czasu do czasu. 
Ostatnio naszła mnie myśl, aby sprawdzić Waszą wiedzę i umiejętność kojarzenia poprzez wybranie różnych cytatów z książek i zrobienie Wam prostego quizu. Poniżej znajdują się wybrane przeze mnie fragmenty, jest ich aż 18. Wszystkie pochodzą z książek, które już przeczytałam (jeden tylko jest z książki, której czytania nie dokończyłam, ale zamierzam), niektóre nawet pojawiły się w recenzjach na tym blogu. Uda się Wam odgadnąć autorów i tytuły książek, z których pochodzą?
Na samym dole wpisu znajdują się odpowiedzi, ale nie podglądajcie, dopóki sami nie zgadniecie! :D Powodzenia! :)


1. "- Jak długo twoim zdaniem ci ludzie będą się starać, zanim stwierdzą, że nie jesteś wart ich wysiłków? – zapytał lodowato. – Ile czasu minie do dnia, w którym obudzisz się rano, a ich już nie będzie? I co wtedy? Będziesz się chował po krzakach, uciekając Wilkom!"


2. "Myślę, że miłość jest zdecydowanie zbyt często sprowadzana tylko do relacji dwojga ludzi, pomiędzy którym powstaje więź seksualna. Uczucia, które żywimy do rodziny, przyjaciół, to przecież nic innego niż miłość. Z tą tylko różnicą, że nie chcemy z nimi sypiać – przynajmniej w normalnych wypadkach."


3.  "Los i ścieżki, które pojawiają się przed nami. To jak wielka układanka, gdzie w końcu wszystko się dopasowuje."


4. "Kiedy niepohamowana żądza wiedzy prowadzi do żądzy władzy, człowiek błądzi, podąża w mrok i pustkę. Powinniśmy się cieszyć, że jesteśmy mądrzejsi."


5. "- Naprawdę? Zrobiłabyś to dla mnie? Bo „siostra zostawiła mnie bez żadnego pojazdu na środku terenu opanowanego przez zombie” brzmi jak początek świetnego artykułu.
- Chyba nekrolog – odburknęłam."


6. "Rzadko kiedy opowieść zaczyna się od początku. Bywa jednak, że to właśnie koniec jest początkiem."


7. "Prawdziwego bohatera poznaje się po tym, że najbardziej heroicznych czynów dokonuje w tajemnicy. Nigdy o nich nie słyszymy. A jednak, moi przyjaciele, jakimś cudem o nich wiemy."


8. "Ci ludzie to mordercy.
Czemu nie posłuchałem Sary?
Czemu jej nie posłuchałem i nie trzymałem się od tego z daleka?"
 

9. "Mylisz pojęcia. Znałeś moje imię, nie mnie. Zresztą dalej mnie nie znasz. Wiesz o mnie kilka rzeczy, i tyle. To nie to samo co kogoś poznać."


10. "Któregoś dnia to cię zniszczy. Trzeba wiedzieć, kiedy sobie odpuścić. To sztuka, którą najstarsi z nas musieli opanować, wciąż jej się ucząc od nowa."


11. "Zapłać mi smakiem twojego bólu."


12. "Wolność zaczyna się tam, gdzie kończy się strach. Nie czuć wolność to tak, jakby przestać oddychać, przestać marzyć, jakby pozwolić komuś zaciskać na gardle skorodowany drut..."


13. "W obliczu takich faktów, jak śmierć dwóch setek ludzi i zniszczenie całego miasta zbyt łatwo można zapomnieć o jednym: byliśmy dziećmi. Byliśmy dziećmi. Byliśmy dziećmi, które starały się postępować jak najlepiej."


14. "Gwałtowna śmierć nie pozwala na prywatność. Odziera człowieka z godności w równym stopniu, jak zrobił to morderca."


15. "Te wszystkie miesiące naszej przyjaźni, sekretów, wzajemnych spotkań i przeżyć zupełnie przepadły."


16. "Guy nigdy nie przeczytałby mi na głos sonetu ani nie pragnąłby pikniku ze mną na plaży, ale robi inne, lepsze rzeczy. Sprawia, że czuję się piękna, z moją krzywą fryzurą i brudem na twarzy. Stoi blisko mnie, kiedy się boję, i odsuwa się, gdy widzi, że potrafię o siebie zadbać. Wierzy, że jestem silna, choć zajęło mu trochę czasu uszanowanie tego. I pozwala mi prowadzić, kiedy wie, że poradzę sobie z tym lepiej niż on."


17. "Lato się kończy, ale nie to, co nas połączyło – powiedział jej tego ranka, gdy się żegnali. – Nasza Miłość nigdy nie przeminie."


18. "Czasami myślisz że, kogoś znasz ale to nieprawda." 


 

ODPOWIEDZI: 

(zaznacz tekst)

1. "Królestwo Cieni" - Celine Kiernan
2.  "Lato koloru wiśni" - Carina Bartsch
3. "Collide" - Gail McHugh
4. "Niezgodna" - Veronica Roth
5. "Feed" - Mira Grant
6. "Zakon Mimów" - Samantha Shannon
7. "Królowa Tearlingu" - Erika Johansen
8. "Endgame. Wezwanie" - James Frey
9. "Skazani" - Alice Hill
10. "Maskarada Szaleńców" - Rachel Caine
11. "Baśnie Barda Beedle'a" - J.K. Rowling
12. "Szkoła latania" - Sylwia Trojanowska
13. "Carrie" - Stephen King
14. "Deja Dead" - Kathy Reichs 
15. "Wilk" - Katarzyna Berenika Miszczuk
16.  "Kamień i sól" - Victoria Scott  
17. "Pamiętnik" - Nicholas Sparks
18. "After. Płomień pod moją skórą" - Anna Todd 

Jak wiele tytułów udało sie Wam zgadnąć? Podzielcie się swoimi odpowiedziami w komentarzach :)

8 komentarzy :

  1. Zgadłam dwa, oprócz nich jeszcze dwa kojarzyłam, a książek z listy przeczytałam 7 :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczywiście żadnego nie odgadłam, a czytałam większość tych książek. Haha, brawo ja :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z tych książek czytałam tylko "Niezgodną" i "After", więc tylko te cytaty udało mi się odgadnąć.

    http://lubimyczytac.pl/profil/441995/julzzzz

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie zgadłam niczego ;-; W ogóle czytam cytat numer dwa... i bardzo mi się spodobała, myślę sobie: "Muszę zobaczyć, skąd to i przeczytać książkę" Patrzę na odpowiedź... Lato koloru wiśni...
    ...
    Kurczę, przecież to już czytałam xD W ogóle nie poznałam xD Czytałam stąd jeszcze Niezgodną, ale nie dziwię się, że nie poznałam cytatu, bo mało co pamiętam z tej książki xD

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł na post!
    Niestety udało mi się zgadnąć tylko "Niezgodną", gdyż więcej pozycji z tej listy nie czytałam :(
    Pozdrawiam
    helloimbooklover.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny pomysł. Jednak nie udało mi się zgadnąć żadnego. :(
    Pozdrawiam
    http://kociepelko.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Odgadłam tylko jedną książkę, która była również jedyną przeczytaną :D
    Pozdrawiam :D
    https://books-world-come-in.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Najpierw bałam się, że nie znam cytatów, ale to dlatego, że nie czytałam tych książek :) co trochę mnie uspokoiło :)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw ślad swojej obecności :)