poniedziałek, 20 czerwca 2016

#2: Z muzyką w tle

Witajcie moi drodzy :)
Na dzisiejszy piękny dzień przygotowałam kolejne zestawienie niesamowitych piosenek, które coś dla mnie znaczą. Jesteście ciekawi, co zaserwowałam Wam tym razem?
Zapraszam do dzielenia się w komentarzach pod tym postem tytułami Waszych ulubionych piosenek. Słuchaliście coś z wymienionych przeze mnie? Co sądzicie o tych piosenkach?





Chcę przypomnieć Wam tylko, że tekst znajdujący się pod piosenką, to moja własna interpretacja słów oraz muzyki. Macie prawo się z tym nie zgadzać. I jeśli myślicie inaczej, podzielcie się tym ze mną :)

 

 


  1. Lorde - Royals

 


Piosenkę tą odkryłam już bardzo dawno temu i od razu podbiła ona moje serce. Tekst napisany jest z perspektywy uboższej osoby, która dostrzega wszystkie bogactwa otaczające ludzi, którzy na bark pieniędzy nie mogą narzekać. Wokalistka śpiewając mówi o tym, jak zachowują się teraz ludzie, że patrzą tylko i wyłącznie na majątek, a w ich rozmowach na okrągło poruszany jest temat drogiej biżuterii, luksusowych samochodów i innych podobnych do tego rzeczy. Jednocześnie dziewczyna opowiada, że jej tak naprawdę nie przeszkadza brak tych wszystkich luksusów, wystarczą marzenia. Nie musi być "na równi z bogaczami", chce być tylko przez chwilę królową, taką jaką jest w swych marzeniach. Jeśli chodzi o stronę techniczną, utwór ten zawiera genialnie wykonane chórki, a także odgłos pstrykania palcami, który nadaje piosence rytmu. 

 

 

  2. Twenty One Pilots - Stressed Out

 


Zespołu TOP nie znam dobrze, to właściwie ich jedyna piosenka, której słucham. Jedyna, ale naprawdę genialna. Nie dość, że wpada w ucho, to jeszcze jej teledysk oddaje świetnie treść. Gdy jesteśmy młodzi, w nastoletnim wieku, czym prędzej chcielibyśmy dorosnąć. Ale kiedy stajemy się dorosłymi, wolelibyśmy cofnąć się do tego czasu, kiedy naszym głównym zadaniem była zabawa i początki zgłębiania wiedzy. "Bohater" piosenki wspomina o tym, jak to było w dawnych latach codziennej beztroski. Że wolałby wybrać domki na drzewie niż kredyty studenckie, tak jak wszyscy. Mówi o marzeniach, które teraz wyśmiewają go, brutalnie każą mu wstać i zarabiać pieniądze. I tak to właśnie w życiu bywa...

 

 

  3. Years&Years - Take Shelter

 


Sądzę, że ta piosenka opowiada o miłości - może nie do końca typowej miłości, bardziej o czasie tuż po zerwaniu. Jedna osoba (nazwijmy ją X) coś zepsuła, jest jej przykro, wstyd, a druga (niech będzie Y) czuje się upokorzona. X mimo wszystko nadal kocha Y, kocha ją pomimo tego, że zraniła, ale Y pragnie zemścić się na byłym ukochanym i "odwdzięczyć" za to, co zrobił. X się poddaje, jest bezsilny i pozwala Y na te wszystkie kary. X wie, że to już koniec, dlatego pyta, co może zrobić, aby trzymać się od Y daleko. Być może nie połapaliście się w mojej interpretacji, przyznam, że ja sama lekko się pogubiłam, ale warto posłuchać tej piosenki. Głos wokalisty w niektórych momentach brzmi jak kobiecy, ale to dodaje piosence uroku. Teledysk nie za bardzo mi się podoba, ale za to brzmienie i melodia nadrabia za pewne niedociągnięcia.

 

 

  4. Coldplay - Hymn For The Weekend

 


Coldplay już raz pojawił się w tej serii postów (Paradise). Dziś prezentuję kolejny utwór, tym razem nagrany przez zespół wraz z Beyonce, której głos idealnie wpasował się do piosenki. Mówi ona (znów) o miłości jak narkotyk oraz o życiu porównanym do drinka. Bogini, anioł zesłany z nieba, sprawiający, że zaczynają pojawiać się gwiazdy, to tylko kilka z epitetów opisujących pewną kobietę. Sprawia ona, że mężczyzna czuje się pijany i naćpany. Zdradzę Wam w zaufaniu, że wszystkie teledyski do piosenek tego zespołu są wprost genialne.

 

 

  5. Avicii - Waiting For Love

 


Avicii to kolejny wykonawca, którego piosenki darzę wielką sympatią. Ten akurat utwór mówi o wytrwałości, dążeniu do celu i wierze w samego siebie. Nie ma dróg nie do pokonania, nie ma przeszkód, których nie dałoby się ominąć, tak samo jak nie mam marzyciela bez choćby jednego marzenia. Ludzie są niepokonani, ale muszą w to uwierzyć. Teledysk to istne mistrzostwo - rozgrywa się w nim piękna i urocza opowieść, okraszona wspaniałym humorem. Mogłabym oglądać go w kółko i w kółko, Wy też? Co o nim sądzicie? I tak jak we wszystkich innych piosenkach, każde słowa sprowadza się do miłości.

Znacie coś z tych utworów? Słuchacie? Która piosenka Waszym zdaniem jest najlepsza?

2 komentarze :

  1. Słucham bardzo często Coldplay i Twenty One Pilots ;) Reszty nie znam, ale zaraz posłucham :)

    OdpowiedzUsuń
  2. "Royals" i "Stressed out" uwielbiam. Coldplay też bardzo lubię, choć niekoniecznie tą piosenkę ;)

    A jeszcze co do samej serii, bo znalazłem też pierwszy post - bardzo fajny pomysł, również uwielbiam muzykę i lubię się dzielić znalezionymi przeze mnie kawałkami np. ze znajomymi i słuchać ich opinii na ten temat. Dodałem też na swoim blogu odtwarzacz, bo uważam że to fajny dopełniacz, takie tło. :)

    A polecić to mogę zdecydowanie Syd Matters (zespół, który znalazłem zupełnie przypadkiem, a którego muzykę pokochałem z miejsca - szkoda, że jest tak mało znany), The Carpenters (niestety dość zapomniany, z pięknym głosem Karen Carpenter), czy Mørlanda (norweskiego piosenkarza, znanego szerzej z Eurowizji, ale też raczej mało rozpoznawalnego). Mam nadzieję, że w wolnej chwili czegoś przesłuchasz i Ci się spodoba. Jeśli tak zrobisz, to koniecznie daj znać :D

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Zostaw ślad swojej obecności :)