piątek, 19 lutego 2016

LBA - #6 i #7

Hejka!
Nadrobiłam już większość zaległych nominacji, więc będę je publikować co jakiś czas. Dzisiaj stwierdziłam, że dodanie lba będzie dobrym pomysłem. Co prawda planowałam recenzję, ale jednak zrezygnowałam. Możecie spodziewać się jej jutro lub pojutrze, ewentualnie w poniedziałek - to zależy od ilości wolnego czasu, jaki będę miała. Aktualnie mam ferie, moje województwo wraz z kilkoma innymi są ostatnie w tym roku. Nie cieszę się, ponieważ wolałabym odpocząć trochę wcześniej, ale z drugiej strony - jest już coraz bliżej wakacji! :D
Myślałam ostatnio nad zmianą wyglądu bloga. Przydałby się jakiś powiew świeżości, chociaż z drugiej strony nie mam żadnego pomysłu i sama nie wiem, czy mam ochotę się teraz za to zabierać :P Pożyjemy, zobaczymy co z tego wyniknie.


Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za "dobrze wykonana robotę". Po przyjęciu LBA należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował. Obowiązkiem jest też wklejenie znaku LBA do wpisu.



Pierwsza nominacja dzisiaj pochodzi od Klaudii Malik z bloga Zaksiążkowana.


Lubisz happy endy czy wolisz kreatywne rozwiązania?

To zależy. Mówiąc o książkach czy filmach, bardzo lubię happy endy. Mogę cieszyć się wtedy szczęściem bohaterów, do których zdążyłam się przywiązać. Czasami jednak, kiedy przeczytam czy oglądnę milion filmów ze szczęśliwym zakończeniem pod rząd, wolę jakieś kreatywne rozwiązania. Może jakąś dramę na końcu?

Masz jakieś sposoby na zabijanie czasu oprócz czytania?

Oczywiście! Słuchanie muzyki czy oglądanie seriali… no i nauka. Ale to ostatnie niestety nie jest wielką przyjemnością.
Znasz jakieś ekranizacje, które były lepsze od książki?

Tak, było kilka takich filmów, które znacznie bardziej podobały mi się od pierwowzorów. W ostatnim czasie obejrzałam na przykład Próby Ognia na podstawie książki Jamesa Dashnera. Ekranizacja wypadła o niebo lepiej od książki, chociaż za wiele wspólnego z nią nie miała. Mimo to, była znacznie ciekawsza :D Jest również Harry Potter, którego ekranizacje są wprost genialne! Książki również, ale film oddaje niesamowity kilmat :D

Wolisz, gdy głównym bohaterem książki jest dziewczyna czy chłopak?

Niewiele przeczytałam książek, w których głównym bohaterem był chłopak. Nie widzę w tym jedna żadnej różnicy, dopóki narracja jest trzecioosobowa. Kiedy narracja staje się pierwszoosobowa wolę chyba dziewczynę, jako główną bohaterkę. To jednak jest czystym przyzwyczajeniem, choć czasami ciekawie jest poznać jakąś historię oczami mężczyzny.

Co jest dla Ciebie najbardziej stresujące?

Chyba myśl, że zawalę coś, nad czym długo pracowałam. Stresuję się też, kiedy inni we mnie wierzą, a ja boję się, że ich zawiodę.

Masz do wyboru dostać: 30 książek, które już przeczytałaś i bardzo Ci się spodobały lub 30 nieznanych. Co wybierzesz?

Oczywiście, że nieznane! Te, które mi się podobały mogę zawsze dokupić. Co to za wydatek, dla osoby kochającej czytać :D Nowe książki mogą być ciekawą przygodą, więc biorę w ciemno.

Kraj, w którym najbardziej chciałabyś mieszkać? A może wolisz nie wyjeżdżać?

Nie planuję jakoś zmieniać miejsca zamieszkania, ale bardzo chciałabym pojechać na jakiś czas do Londynu, pobyć tam chwilę, a potem zastanowić się czy tam zostać, czy wracać do Polski. Ciekawią mnie tamtejsze realia i jak to wszystko wygląda z innej perspektywy. Jestem również otwarta na inne zagraniczne kraje. Może Malediwy, Kanada albo Stany Zjednoczone?

Jaką cechę u siebie uważasz za najbardziej denerwującą?

Jestem optymistką, „dzieckiem szczęścia”, praktycznie nie bywam smutna i często bawię się w psychologa wśród moich znajomych. A najbardziej denerwująca cecha przy tym wszystkim? Zdecydowanie lenistwo :D

Jaką cechę u siebie najbardziej lubisz?

Mój optymizm :D

Ulubiony gatunek literacki?

Nie mam jednego. Właściwie to mogę czytać wszystko po kolei. Często jednak gustuję w romansach i fantastyce.

Skąd pomysł na prowadzenie bloga?

Bloga założyłam z kilku powodów. Po pierwsze: miałam bardzo dużo czasu wolnego i nie wiedziałam, co z tym zrobić. Po drugie: czytałam dużo książek i przeglądałam blogi innych osób. Stwierdziłam, że sama też chcę prowadzić takie coś. Po trzecie: lubię wyrażać swoją opinię na różne tematy, a blog recenzyjny wydawał się wprost do tego stworzony.


Dziękuję za nominacje :) Teraz pytania od Kyou z bloga Recenzje Między Kartkami.


Trzy książki, które Twoim zdaniem każdy powinien przeczytać.

Ciężki wybór. Uważam, że nie przeczytałam jeszcze na tyle książek, by móc podać jakąkolwiek odpowiedź. Teraz podam jakieś trzy tytuły, ale za pół roku, rok, cztery lata moja odpowiedź będzie się znacznie różniła.

Ile obecnie posiadasz w domu książek?

O ile się nie pomyliłam, mam ich 90 :)

Najlepszy polski autor?

Może nie tyle najlepszy, bo nie poznałam jeszcze dostatecznie wielu, by wydać taką opinię, ale po prostu jeden z moich ulubionych - to autor, a właściwie autorka: Alicja Górska, kryjąca się pod pseudonimem Alice Hill.

Wydawnictwo, które Twoim zdaniem wydaje książki najlepiej pod względem... wydania?

Bardzo lubię książki wydane przez wydawnictwo MAG, bo są one trwałe, pięknie wyglądają, a czcionka jest niesamowicie przyjemna w czytaniu. Nie za duża i nie za mała. Lubię też wydawnictwo SQN, gdzie małe literki wcale nie są takie małe i przyjemnie się je czyta. Niektóre okładki są świetne, a książki również trwałe :)

Oglądasz na YouTube ludzi, którzy mówią o książkach? Jeśli tak - kogo lubisz najbardziej?

Z oglądaniem jest tak sobie, ponieważ czasem gdzieś tam zerknę, ale dzieje się to raczej rzadko. Nie mam ulubionych osób, tym bardziej do nikogo nie zaglądam tak na okrągło, ale lubię wpadać do Olgi z Wielkiego Buka, Anity z Book Reviews i Marty z Secret Books.

Co musi mieć w sobie bohater książkowy, by stać się Twoim ulubieńcem?

Przede wszystkim – musi wiedzieć czego chce i to już połowa sukcesu. Nienawidzę bohaterów, którzy są tacy niezdecydowani. Albo głupiutcy! Bo czasami autorzy tworzą takie postacie, że aż szkoda o tym wspominać. Mój ulubieniec musi mieć poczucie humoru. I zdecydowanie powinien wyróżniać się spośród całej masy innych. Musi być w jakimś stopniu wyjątkowy.

Wolisz czytać cykle czy jednotomowe powieści?

Teraz jak się tak nad tym zastanawiam, nie robi mi to aż tak strasznej różnicy, co czytam, ale pamiętam, jak kiedyś wspominałam, że wolę powieści jednotomowe.

Miejsce/miasto/książkowy świat w którym mógłby być Twój dom?

Dużo jest takich miejsc, ale jako że bardzo lubię Dary anioła, z wielką chęcią zamieszkałabym w Idrisie :P No bo w końcu kto nie chciałby mieszkać tam, gdzie wszyscy Nocni Łowcy? Albo w Sajonie - uniwersum z Czasu Żniw. Jasnowidze, Paige, Naczelnik i "uliczne życie". Chciałabym tego zasmakować. Panem również byłoby dobrym miejscem zamieszkania. Dystrykty, Kapitol, Igrzyska i te sprawy.

Co sądzisz o chęci przeczytania wszystkich książek świata?

Myślę, że to niesamowicie ambitne… aczkolwiek nie do zrealizowania, co niestety w jednej chwili potrafi popsuć człowiekowi humor :(

Wolisz pisać/czytać recenzje długie, czy raczej krótkie i zwięzłe?

No i tu ukazuje się moja natura leniwca :P Pisać, owszem, długie. W krótkich recenzjach nie przekażę tego wszystkiego o czym chcę wspomnieć. Ale czytać, no cóż, krótkie, zwięzłe i na temat :D


Również dziękuję Ci za nominację. A teraz czas na moje wybory. Do zabawy zapraszam:

1. Tatiana z Books World
2. Dominika z Books obsession
3. Angelika z Bądź tu teraz
4. Lunatyczka z Blondie in Wonderland
5. Beata z Czas dla książki
6. Julia z What are you reading, Juliet
7. Otwarta księga

A oto moje pytania:



1. Jeśli miałabyś możliwość otrzymania dowolnej książki, nawet takiej, która pochodzi z IX wieku, z dedykacja i autografem autora, jaka książka by to była i dlaczego?
2. Gdybyś mogła zmienić się w jakąś magiczną istotę, to stałabyś się...
3. Jaką pogodę lubisz najbardziej? Która powoduje, że stajesz się bardziej kreatywna, a przez którą masz wielkiego lenia i istny brak chęci do życia?
4. Jaka jest najgorsza książka, którą przeczytałaś w ostatnim czasie?
5. Gdybyś mogła stać się jedną postacią z dowolnej książki, kim byś się stała?
6. Jesteś osobą otwartą na rożnego rodzaju nowości i zmiany czy raczej nie?
7. Czy próbowałaś kiedyś swych sił w jakimś ciekawym zajęciu, ale ci nie wyszło? Co to było?
8. Wolisz chodzić na filmy do kina czy spędzić czas w domu przed telewizorem bądź oglądając je na komputerze?
9. Książkowa para, która według ciebie nie powinna w ogóle istnieć?
10. Czy do zaznaczania stron, na których skończyłaś czytać, używasz zakładek czy pierwszego lepszego przedmiotu, który wpadnie ci w ręce?
11. Gdybyś mogła uratować jednego bohatera książkowego przed śmiercią, kto by to był? Dlaczego?

19 komentarzy :

  1. Dziękuję za nominację! Już powoli wychodzę na prostą ponieważ mam tylko 1 zaległe LBA, więc w najbliższym czasie odpowiedzi się na pewno pojawią :)
    Z recenzjami mam dokładnie tak samo haha <3
    Buziaki,
    SilverMoon z bloga Books obsession

    OdpowiedzUsuń
  2. Panem to ostatnie miejsce, w którym chciałabym mieszkać ;) Zazdroszczę Ci optymizmu. Moja osobowość skłania się raczej w stronę pesymizmu - zawsze zakładam to co najgorsze ;)
    Pozdrawiam.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałabym tam zamieszkać, ponieważ Igrzyska śmierci są genialne! Życie Katniss nie było usłane różami, więc chciałabym się przekonać na własnej skórze, jak to wszystko wyglądało. Polowania, Ćwiek, tamtejsi ludzie, szkoła. Bardzo mnie to ciekawi :D

      Usuń
  3. Sporą masz biblioteczkę :)

    Buziaczki! ♥
    Zapraszamy do nas :)
    rodzinne-czytanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny post i odpowiedzi :)
    onlybooks-jdb.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Zazdroszczę biblioteczki, moja dopiero się rozwija :)

    Pozdrawiam, Maniaczka książek!
    countrywithbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja również dopiero co się rozwijała jeszcze jakieś pół roku temu :) Zobaczysz, minie trochę czasu i już zacznie ci brakować miejsca na książki.

      Usuń
  6. Też bym wybrała 30 nieznanych książek :) Oczywista oczywistość ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. No dawno cię nie było, mam nadzieję, że zostajesz na dłużej, bo się stęskniłam. :P Wygląd mi się bardzo podoba, ale jak znajdziesz coś ciekawego to wiadomo, powiew świeżości. :D
    Ja byłam w kinie na "Próbach ogniach" i jak dla mnie to film zrąbany, znaczy fajny tak osobno, ale faktycznie do książki ledwo co nawiązuje.
    Wiadomo, że lepiej poznać nowe 30 książek. :D
    Też bardzo lubię te kanały na yt. Zresztą sama coś ostatnio nakręciłam, ale kijowa jakość...
    Dziękuję za nominację. Obym miała czas zrobić. :D
    Trzymaj się i udanych ferii! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej zostaję :D Pomyślałam nad tą zmianą wyglądu i stwierdziłam, że wprowadzę poprawki, bo całość to póki co zbyt wiele.
      Widziałam twój filmik! Wiesz, kiedyś musi być ten pierwszy raz. To, że jakość słaba to nic. Grunt, że coś nagrałaś. Jakość zawsze można poprawić, jeśli już np. zdecydujesz się nagrywać dalej, będziesz mogła kupić dobry sprzęt. Nikt przecież nie zaczynał od czegoś niesamowitego.
      Nie ma za co :) Będę czekać
      Dziękuję! :*

      Usuń
  8. Ja też wybrałabym 30 nowych książek, tak jak napisałaś - nowa przygoda! <3
    Nic nie czytałam od MAGa, ale zachęciłaś mnie tą czcionką :P Ogrooomną czcionkę ma Insignis, a ja najwięcej czytam Moondrive'a, które ma dość przyjemną czcionkę :D
    Jakie rozważania... Ale przyznaj, rozmiar czcionki ma znaczenie! :D

    Zapraszam do siebie na nową recenzję :)
    Przerwa na książkę
    Snapchat: przerwa_ksiazke

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pamiętam, czy czytałam coś od wydawnictwa Insignis. Moondrive chyba też jeszcze nie wpadło w moje łapki :) Prawda, rozmiar czcionki trochę ma znaczenie :D Ale ona nie musi być jakaś ogromna, wystarczy żeby była przyjemna dla wzroku.

      Usuń
  9. Ja też nie potrafię znieść bohaterów, którzy są niezdecydowani lub co chwila zmieniają zdanie. Wolę takich, którzy przynajmniej mają jakieś cele i dążą do ich osiągnięcia :)
    Książki z wydawnictwa MAG rzeczywiście mają cudowną oprawę graficzną. Mi osobiście bardzo podoba się wydanie "Eragona" ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przeczytania wszystkich książek świata jest niemożliwe... Fajnie, że jesteś optymistką :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję za nominację ♥ Na pytania odpowiem na pewno, ale mam mnóstwo zaległych LBA, więc trochę trzeba będzie poczekać ;)
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ładna liczba książek ;] Plus za optymizm :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Optymizm jest super! ^_^ Też strasznie lubię swój optymizm i mój dobry humor XD I życie staje się piękniejsze :D

    OdpowiedzUsuń

Zostaw ślad swojej obecności :)