poniedziałek, 10 sierpnia 2015

Słownik sztuki tag

Witam was kochani bardzo serdecznie :D
Na dzisiaj miałam zaplanowaną recenzję książki "Bez skazy", jednak biorąc pod uwagę fakt, że ostatnio uzbierało mi się całkiem sporo rożnych nominacji, postanowiłam powolutku zacząć wszystko nadrabiać, dlatego też mam dla was tag, który nosi nazwę Słownik sztuki. Jest bardzo prosty, wykonuje się go niesamowicie szybko i przede wszystkim, nie trzeba się nad nim długo rozczulać. Ja sama moje odpowiedzi napisałam w kilka minut i jestem niesamowicie zadowolona, że poszło mi tak sprawnie :)
Nominację otrzymałam od Tetiany xd z bloga ♥ Books World ♥, której bardzo dziękuję :) Pożyczyłam sobie od ciebie zasady, bo zupełnie nie miałam pojęcia, jak inaczej je sformułować, ale poprawiłam je gdzieniegdzie :P


1. Wybierz 2 litery alfabetu sugerując się pierwszą literą imienia i nazwiska. Jeśli się powtarzają zastąp je pierwszą literą bloga. 

2. Do każdej litery dopasuj po jednym tytule książki, który się na nią zaczyna, i opisz ją w 2 do 6 zdaniach. Wybierz swoje ulubione powieści i napisz, dlaczego je tak kochasz. 

3.Nominuj kilka kolejnych osób, niech wiedzą że istnieje taki tag. 


Moimi dwiema literkami są G i M, ale mówię od razu, że książki, które tu wymieniłam, niestety nie są moimi ulubionymi, aczkolwiek bardzo je lubię ;)


"Girl Online" okazała się być jedyną książka na G, jaką przeczytałam, co jest dla mnie niesamowicie dziwne, gdyż mogłabym przysiąc, że jeszcze jakaś była, rozpoczynająca się na ta literę! :P Z tego też względu nie mogłam zrobić niczego innego, niż ulokowanie tej książki tutaj. Nie jest to moja ulubiona książka, ponieważ historia Penny była naprawdę przyjemna, zabawna i lekka, ale nie miała w sobie czegoś takiego, co wyróżniałoby ją spośród reszty. Jest to lektura typowo wakacyjna, na ciepłe dni, można z nią spędzić miłe chwile, ale nie niesie ze sobą jakiegoś przesłania, historia nie jest wcale jakaś wyszukana czy kreatywna, a książka sama w sobie naprawdę się nie wyróżnia. Czy jest to zapychacz czasu, tego nie wiem, ale jestem skłonna tak myśleć.

A tutaj wybór był niezwykle trudny, gdyż przeczytałam kilka książek rozpoczynających się na literę M, ale postanowiłam nie wymieniać wszystkich, tylko ograniczyć się do jednej (no dobra, kilku :D), jednak i to okazało się niebywale ciężkim zadaniem. Wybór padł więc na jedną książkę, a właściwie serię czy raczej jej pierwszy tom, którą uwielbiam, kocham ponad życie i mogłabym czytać ją na okrągło, a i tyk by mi się nie znudziła :D I wreszcie zgadza się to z głównym celem tagu, by wymienić książki, które się naprawdę kocha :P "Miasto kości" wspominam bardzo ciepło, bo historia nocnych łowców urzekła mnie już od pierwszych stron, a cała książka była bardzo zabawna, wszystkie te żarty Jace'a i w ogóle on sam... jeju, mogłabym się normalnie rozpłynąć i wcale nie musicie się dziwi, że ta postać uwielbiam, bo dużo osób również, ale Jace był po prostu świetny! Nie zapominając oczywiście o rudowłosej Clary, drapieżnej (:D) Isabel, okularniku Simonie, geju Alexie i czarnym charakterze Valentinie :P No i tych wszystkich stworzeniach nadnaturalnych, pocałunkach i czułych gestach, zazdrości, wampirach, kuchni Isabel, instytucie i demonach... i jak nie kochać tej książki? :P 

Do tej zabawy zapraszam przede wszystkim chętnych, którym ten tag się spodoba, ale też dwie osoby, którymi są: 
Ada z bloga Miedzy Stronami

A tak swoją drogą to nadszedł chyba czas, żeby wreszcie podziękować wam za to, że jesteście! Nazbierało się was już całkiem sporo (116) i zupełnie nie mogę uwierzyć w to, że tak dużo osób chce czytać moje wpisy i ogólnie śledzić mojego bloga :) Jesteście wielcy, potwornie wam za to dziękuję! Pewnie nawet nie wiecie, jak dużo znaczy dla mnie wasz obecność! DZIĘKUJĘ!

56 komentarzy :

  1. Nominowałam Cię do TAGu: http://majkabloguje.blogspot.com/2015/08/taylor-swift-booktag.html :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :) Postaram się wykonać tą nominację za niedługo :)

      Usuń
  2. Dzięki za nominację, odpowiedzi ukażą się troszkę później. :)
    Pozdrawiam.
    http://miedzy--stronami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny Tag! Nie obrazisz się, jeżeli zrobię go u siebie? ;)
    Girl Online bardzo mi się podobała - koniecznie muszę sięgnąć po drugi tom, kiedy zostanie już wydany :)
    Pozdrawiam :*
    http://my-life-in-bookland.blogspot.com/ - a u mnie nowa recenzja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że nie! Po to tu napisałam, że nominuję wszystkich chętnych, by wszyscy chętni robili ten tag :D
      O, ja również! Już nie mogę się doczekać kolejnego tomu i jestem bardzo ciekawa, co tym razem wymyśliła autorka :)

      Usuń
  4. Gratuluję ilości obserwatorów! :) Życzę dalszych sukcesów ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Widzę, że liczba obserwatorów rośnie. Super! Oby tak dalej :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeeeej! Bardzo dziękuję za nominację ❤
    Obie książki które wymieniłeś są mi jeszcze nieznane (w sensie nie przeczytane), ale muszę to jak najszybciej zmienić.
    Nie obrazisz się jeżeli ten tag wykonam troszkę później? Bo jestem dosłownie zasypana nominacjami i chciałabym jeszcze zrobić w kolejności w jakiej je dostałam ;)

    Pozdrawiam
    blog--ksiazkoholiczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę ;)
      Polecam jak najbardziej, gdyż obydwie są naprawdę godne uwagi :P
      Hah, wiem coś o tym :D Oczywiście, że nie! Poczekam ^^ A poza tym, to nigdzie mi się nie spieszy, więc będę cierpliwa.

      Usuń
  7. Hejcia, no to bardzo lekki i ciekawy post, też mi się podobał. No i szybko się go pisze. Ja właśnie bym przeczytała "Girl Online" tak z ciekawości, bo się wszyscy na ta książkę rzucają. Lekka lektura na lato w sam raz dla mnie :) A "Miasto kości" no cóż bardzo podobał mi się film może i powinnam sięgnąć po kontynuację.
    Oczywiście gratuluję ci już tylu obserwatorów. Zasłużyłaś! Piszesz świetne recenzje i czytasz ciekawe książki no i zresztą to mój ulubiony blog ♥

    PS.
    Jak wiesz u siebie nie mogę odpisać. :(
    Jej 20 książek masz w kolejne, no nieźle. Jestem ciekawa jakie. Jeśli masz basen to masz zajebiście. Ja choć w centrum miasta to nie mam, znaczy takich odkrytych, wszystkie zamknięte a jedyny jaki był to przebudowują. :(
    No to prawda co "Prób ognia" dużo inaczej niż w książce, zwłaszcza że zwiastun już jest, ale i tak trzeba obejrzeć :D
    Ściskam ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Leciutki :) Książka ta jest lekka, ale sama nie wiem, czy będą jakieś większe zachwyty nad nią :D Ot, takie czytadło :P A ludzie się rzucają, bo Zoella jest znana, no i książka całkiem nowa ;) Dla mnie "Miasto kości" było kompletnym niewypałem, ale to wszystko przez to, że czytałam wcześniej książki z tej serii. Sceny były pomieszane, a niektóre to nawet rozmowy czy jakieś informacje zabłądziły tutaj aż z trzeciego tomu!
      Miło mi to czytać :) Dużo to dla mnie znaczy ;)

      Wiem, wiem :D
      Tak, trochę mi się ich uzbierało, ale nie będę się rozpisywać, jakie to, bo przez ten upał nie mam na nic siły :C Tak, basen super rzecz, ale rzeczywiście kiepsko z tymi remontami. Ogólnie to ja nie lubię chodzić na publiczny, ale nie mam pojęcia czemu xd wolę posiedzieć u siebie :D
      Masz racje. Ale się obejrzy i zobaczy, czy dużo pozmieniane :P

      Usuń
    2. O dość mocna krytyka książek. No też bym wolała u siebie posiedzieć w basenie niż gdzieś w publicznym. No nawet w upał nie idzie czytać. :(

      Usuń
  8. Nie czytałam ani jednej książki i jakoś nieszczególnie mnie do nich ciągnie.
    P.S. Nominowałam Cię do TAGu, będzie mi miło, jeśli weźmiesz udział w zabawie :) http://czytelnia-mola-ksiazkowego.blogspot.com/2015/08/oscarowy-tag-ksiazkowy.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow, bardzo dziękuję! Tag świetny! :P Za niedługo wykonam :)

      Usuń
  9. Cieszę się, że podoba ci się mój tag :) Nie spodziewałam się, że tak się rozniesie :)
    Pozdrawiam :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo fajny, prosty i szybki :) Gratuluję pomysłowości :) A tagi zawsze się tak roznoszą :D

      Usuń
  10. Czytałam już Miasto Kości a za Girl online niedługo będę się zabierać :) Świetny jest ten Tag i prawdopodobnie w najbliższym czasie zrobię go u siebie :)
    w-wordzie-pisane.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobrze :) Będę czekać, jak już się zdecydujesz, czy wykonasz :)

      Usuń
  11. Ja na G czytam GONE i to jedyna książka na tę literkę ;)
    A na M wybrałabym to samo XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam zamiar przeczytać GONE, ale chyba jeszcze nie teraz :P A co do wyboru na M, wydaje mi się, że dożo osób postawiłoby na Miasto kości, bo książka, jak i seria, bardzo popularna :D

      Usuń
  12. Jaki fajny TAG! O tak, tak, ja też czytałam GONE (odwołując się do komentarza poniżej!)! :D No i gratuluję 116, a raczej 117 już obserwatorów. :)

    Bo kocham czytać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja nie xd ale chcę się zabrać za tą serię :) No właśnie zauważyłam, dziękuje! :D

      Usuń
  13. Planuję zapoznać się z fantastyką, więc może "Miasto kości" będzie odpowiednie na dobry początek? Co do "Girl Online', kiedyś chciałam przeczytać, ale w końcu spasowałam. Podejrzewam, że nie zachwyciłaby mnie, podobnie jak Ciebie:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może :) W sumie książka może ci się spodobać, a ta fantastyka nie jest w niej aż tak bardzo odczuwalna, jest lekka :)
      Całkiem możliwe. Nie zachwyciła, ale mi się podobała ;)

      Usuń
  14. Muszę przeczytać obie książki. Koniecznie! ;)
    Ostatnio także zostałam nominowana do tego TAGu. Na razie zastanawiam się jakie książki dobrać do moich inicjałów ;)

    Zapraszam do siebie i pozdrawiam ;)
    http://czytelnicze-turbulencje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! :)
      Na pewno dasz radę i coś wymyślisz :)

      Usuń
  15. Ja po prostu kocham Jace'a ! Po tym jak przeczytałam pierwszą część, nie mogłam się powstrzymać żeby nie wypożyczyć kolejnych. Dotrwałam do 6 i nadal nie mam dosyć ;/
    Ostatnio przeczytałam książkę "Cienie" Amy Meredith, i myślę, że Tobie też by się spodobała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jace jest najlepszy :D Ja niestety nie czytałam 5 i 6 części, bo już tak dużo osób zaspojlerowało mi ich zakończenia, że nie mam ochoty się za nie zabierać, bo nie chcę się zawieźć :D
      Słyszałam o tej książce i z wielką chęcią ją przeczytam :) Na razie jednak dopiero się za nią rozglądam, bo na bibliotekę nie mogę liczyć :/

      Usuń
  16. Może czytałaś jeszcze "Gwiazd naszych wina" ;) Bardzo fajny, lekki post :) Muszę w końcu sięgnąć po "Girl Online", bo aż się strasznie zacofana czuję xD Gratuluje tylu obserwatorów, ale naprawdę należy Ci się, bo świetnie piszesz ;)
    http://czytelniczemysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety :/ Ale widziałam film, który jest po prostu bajeczny i nie mogę się doczekać już książki :D E tam, jaka zacofana? :D Ale nie martw się, ja tak mam z wieloma książkami :D Dziękuję!

      Usuń
  17. Bardzo ciekawy tag, a co do Miasta kości i ogólnie całej serii Dary anioła w stu procentach się z tobą zgadzam. Kocham powieści Clare :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Pierwsze słyszę o tym TAGu, ale nawet mi się podoba. :D Taki... mało skomplikowany. :D
    Miasto kości - muszę to przeczytać! Zresztą, jest tyle powieści, które muszę przeczytać, że aż głowa boli... :P Co do Girl online - jakoś mnie nie ciągnie, ale jeśli, no nie wiem, spotkam tę pozycję w bibliotece, to przeczytałabym. :D
    Gratuluję tak dużej liczby obserwatorów! Ja jestem jednym z nich od niedawna, ale... cieszę się, że mogę nim być. :D Lubię twojego bloga. ;)

    http://strefa-czytania-obowiazuje-wszedzie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie :P
      Ja również! Z tego co wiem ta liczba u mnie przekroczyła już półtorej tysiąca! A kiedy ja się z tym wyrobię? :D
      Książka jest fajna, ale dosyć... pospolita (?). Nie zachwyca :/
      Bardzo dziękuję, strasznie mi miło to czytać :D

      Usuń
  19. A mnie niestety Dary Anioła kompletnie do siebie nie przekonały ;)
    Thievingbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow, jesteś chyba pierwszą osobą z takim zdaniem, z którą się spotkam :O

      Usuń
  20. Chciałam Cię poinformować, że wygrałaś u mnie na blogu w konkursie z "Aniołem na ramieniu"
    Więcej na ten tematu tu:
    http://ksiazkomiloscimoja.blogspot.com/2015/08/uwaga-wyniki-konkursu-niezwykle-trudno.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Już nie mogę się doczekać czytania! :)

      Usuń
  21. Musiałabym Ci chyba ukraść ten tak, ale z drugiej strony jak sobie myślę, miałabym trudny orzech do zgryzienia, bo mam A i B ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Troszeczkę :D Ale na pewno byś coś wymyśliła :P

      Usuń
  22. Ale nietypowy tag ;)
    Gratuluję coraz większej liczby obserwatorów i oby tak dalej!

    OdpowiedzUsuń
  23. Gratuluję nominacji! :)
    "Girl Online" chciałabym kiedyś przeczytać choć nie wymagam od niej zbyt wiele ;))

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie czytałam żadnej z tych książek :) TAG pomysłowy, ale teraz tyle ich jest że już się zaczynają robić męczące ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ciekawy tag!
    Czytałam całą serię "Dary Anioła", natomiast książki "Girl Online" nie. Musze po nią sięgnąć, bardzo mnie intryguje. :)

    http://biblioteczka-eileenjoy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Jeszcze nie spotkałam się z tym tagiem. W każdym razie wyszedł super!
    Pozdrawiam, /ksiazkowe-tajemnice.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi on strasznie przypadł do gustu :)

      Usuń
  27. Gratuluję tylu obserwatorów! Co do TAGu to mogę się tylko podpiąć pod to co napisałaś o ''Mieście kości'', uwielbiam tą serię ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje :)
      Chyba każdy lubi tą serię :P

      Usuń
  28. Pierwszy raz spotykam się z tym tagiem ;)
    Nie czytałam żadnej z wymienionych przez Ciebie pozycji, natomiast obie mam w planach ;)

    http://ruderude-czyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Zostaw ślad swojej obecności :)