poniedziałek, 27 lipca 2015

My Little Pony Tag

Hej, hej :)
Dzisiaj chciałabym odpowiedzieć na pewien Tag, którego autorką jest Iza z bloga Isabel czyta. Gratuluję pomysłowości i cierpliwości, bo przy tworzeniu jakiegoś Tagu były one na pewno potrzebne ;) Nominowana zostałam przez Maję z bloga Z książką przez świat. Dziękuję! Jakby co, śmiało możecie mnie nominować, bo uwielbiam tego typu rzeczy :P To już tak na przyszłość :D
No ale żeby nie przedłużać, zaczynamy! 


Zastanawiałam się przez chwilę, co mogłabym tu napisać, ale przecież odpowiedź mam na wyciągnięcie ręki, a to dlatego, że książka, o której powiem, nadal stoi u mnie na półce, gdyż nie chciało mi się pofatygować, żeby ją odnieść do biblioteki. Jest to "Zatruty tron" Celine Kiernan. W książce wręcz dominowały więzi rodzinne, a my mogliśmy je spotkać na każdym kroku. Przecież wszystko zaczęło się od zaginięcia Abelrona, czyli prawowitego następcy tronu. Jego ojciec podjął decyzję, by syn z nieprawego łoża stał się następcą. Są jakieś więzi rodzinne? Są. W książce była też przecież Wynter, która kochała swego ojca Lorcana ponad wszystko. Był dla niej bardzo ważny, a i on otaczał ja miłością. Czytanie o nich była piękne :) Jeśli jeszcze nie czytaliście tej książki, polecam ją jak najbardziej!

 

Ej! Czytałam bardzo dużo książek, które były niesamowicie zabawne, dlatego moim wyborem nie będzie niestety tylko jedna książka :D Po pierwsze, pierwsze trzy części serii "Królowa Betsy", napisanej przez Mary Janice Davidson. Chyba nie muszę wam mówić, dlaczego ta książka była zabawna. Ale co mi tam! Główna bohaterka lekceważyła wiele rzeczy, a kiedy wstała z grobu martwa, zaprzątała sobie głowę myślami o swoim wyglądzie, a nie tym, że powinna być martwa. Takie teksty, jakie padały w tej książce były niesamowite. Dodatkowo wspomnę też, że bohaterka próbowała się zabić... na wiele sposobów, które były tak idiotyczne, że nie można było się z tego nie śmiać :P
Drugą taką książką jest "Coś do stracenia" Cory Carmack. Ta książka wydała mi się na początku pusta i bezsensowna, ale kiedy zagłębiałam się w fabułę, zrozumiałam, że nie mogę się bardziej mylić. Jeśli czytaliście tą książkę, wiecie pewnie o "akcji kot", która rozbawiłam mnie niesamowicie! Choćby dla tego jednego wydarzenia powinniście sięgnąć po tą książkę :D
Trzecią pozycją jest "Lato koloru wiśni" Cariny Bartsch, o którym mówiłam całkiem niedawno. W książce cały czas padało mnóstwo docinek, a rozmowy pomiędzy głównymi bohaterami były niesamowite! Uwielbiam pary, które nawzajem się z siebie śmieją itp. .



Przypomniałam sobie wszystkie książki z takimi bohaterkami i jedyną, która mi tu pasuje jest Rose Hathaway. Jest to postać z "Akademii wampirów" Richelle Mead, którą naprawdę polubiłam. Oczywiście nadal nie zabrałam się za kontynuację, choć mówiłam, że za niedługo to zrobię :P Ach, ja i te moje plany :D No dobra, wybrałam Rose, bo ona potrafiła 'kontrolować' chłopców. Chociaż się z nikim nie spotykała, brała udział w małych epizodach z płcią męską. Ta postać  pasuje tu również dlatego, że jak jest w pytaniu, była silną i niezależną osobą, a przynajmniej starała się za taką uchodzić. Śmiało mogę powiedzieć, że Rose jest trochę do mnie podobna, ale to już tak z innej beczki ;)


Co prawda chciałam tu wspomnieć o książce pani Danuty Awolusi, ale postanowiłam, że tym razem powiem o kimś innym. Wydaje mi się, że książka tej autorki jest mało znana, gdyż szczerze powiedziawszy, od momentu jej przeczytania na żadnym blogu nie spotkałam się z recenzją tej książki. Inne lektury zawsze pojawiały się przynajmniej raz, ale o tej była cisza. Mówię tu o książce Pani Agnieszki Krakowiak-Kondrackiej pod tytułem "Jajko z niespodzianką". Książka jest w klimatach, po które lubię sięgać, kiedy fantastyka mi się na moment znudzi. Jest niesamowicie wzruszająca i mądra. Opowiada o losach samotnej matki i małej dziewczynki z niepełnosprawną rączką, ale przede wszystkim, mówi o zrozumieniu, odnalezieniu szczęścia, zachowaniach rodziców jak i rówieśników małego dziecka. Jest pouczająca i uważam, że warto o tej książce mówić, mimo że tytuł nie jest zbyt łatwy do zapamiętania. Ale to dobrze, bo się wyróżnia spośród reszty :D


O jeju, znowu. Pytanie, na które mam milion odpowiedzi! Ja nie żartuję :P Bardzo dużo postaci spełnia moje oczekiwania, choć stawiam wysokie wymagania. Moją przyjaciółką mogłaby być na pewno Alicja Bell z książki "Alicja w krainie Zombie". Nadawałyby się również: Clary i Isabelle z "Darów anioła", Ami Singer z "Rywalek", Brenda z "Prób ognia", Saphira z "Eragona", Sarah Alopay z "Endgame. Wezwanie", Emely i Alex z "Lata koloru wiśni" i Claire z "Wampirów z Morganville". Dużo, nie? :D To jednak nie znaczy, że wymieniłam wszystkie postacie :P


Tą książką jest jak najbardziej jest "Pułapka uczuć" Colleen Hoover. Uwielbiam książkę, uwielbiam autorkę :D Oczywiście są tu dwie osoby, które się w sobie zakochują. Ich więź staje się naprawdę silna, ale wszystko się psuje, gdy na jaw wychodzi, że ukochany Lakyen, tj. Will, jest jej nauczycielem... Ich związek był naprawdę bolesny, dlatego myślę, że ta książka idealnie się tu nadaje. Nie mniej jednak sądzę, że te wszystkie gesty były niebywale romantyczne, a książkę gorąco wam polecam!


Jak już pewnie każdy wie, jest to "Zmierzch" Stephenie Meyer, czyli książka, od której rozpoczęła się moja czytelnicza przygoda! Książkę naprawdę polubiłam, choć dużo osób niezbyt za nią przepada. Mi jednak wcale nie przeszkadzają te nowoczesne wampiry, którym zależy na ludziach. Bardzo lubię o takich czytać :D Całą serię pochłonęłam w 3 czy 4 dni, co jak dla początkującego czytelnika jest naprawdę dobrym wynikiem. Jestem też pewna, że do tej książki jeszcze wrócę, bo lubię sobie wspominać :)


Yay! Skończyłam! Dobra, dzisiaj chcę nominować pięć osób, które, mam nadzieję, znajdą trochę czasu i odpowiedzą na moją nominację ;)

1. Limonette z bloga LimoBooks
2. Julię z bloga Book time
3. Fleur Noir z bloga Carpe books
4. Dianę z bloga ARTEMIS SHELF: recenzje książek z pazurem...
5. Natalię z bloga KSIĄŻKOHOLIK

50 komentarzy :

  1. Yay, jak pięknie wykonany tag! Mój tag :3 Bardzo się cieszę, że Ci się podoba <3 Jeśli chodzi o "Zmierzch" to myślę, że większość osób nie lubi tej książki ze względu na filmową Bellę i to, że wampir + śmiertelniczka swego czasu byli wszędzie - plecaki, bluzki, zeszyty etc. Jeszcze raz ślicznie dziękuję, że wykonałaś ten tag <3

    Pozdrawiam,
    Isabelczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest strasznie uroczy i naprawdę kolorystycznie fajnie wpasował się do mojego bloga :D Jestem bardzo zadowolona, że ktoś mnie do niego nominował, no i oczywiście bardzo cie podziwiam, bo ja naprawdę straciłabym cierpliwość przy takim tagu, jakbym miała go tworzyć :D
      Być może. W sumie coś w tym jest. W dodatku filmowa Bella wyglądała jakby była jakaś zamulona, ale i tak kocham ten film :P
      Nie ma za co! Jest nominacja - jest odpowiedź :)

      Usuń
  2. No tak, Tag z pewnością wyjątkowy bo kucyki pony choć cholernie mnie bawi bo to dziecinne.
    Bardzo mnie ciekawią też zabawne książki lubię gdy w książce jest coś zabawnego.
    Dzięki że chociaż ty mnie nie nominowałaś w przeciwieństwie do Cb już mam dość tych nominacji :(
    Pozdrawiam ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. E tam, to co, że dziecinne? :D Każdy jest na swój sposób dzieckiem :P
      Ja uwielbiam zabawne książki i jak bohaterowie sobie dogryzają i ogólnie tego typy rzeczy :P
      A wiesz, że na początku miałam cię nominować? :D Miałaś być szósta, ale przeczytałam gdzieś, że już nie chcesz nominacji :P Ja tam je uwielbiam, bo mogę kogoś poznać, wypatrzyć nowe książki, a poza tym, to ciekawa zabawa i odpoczynek między recenzjami ;)

      Usuń
  3. Jak dobrze że lubisz nominacje. Mam kilka lba i kilka tagów do zrobienia wiec w najbliższym czasie możesz spodziewać się wielu nominacji :D
    Lato koloru wiśni jest na mojej liście must have chociaż po serii Felix Net i Nika niewiele książek jest w stanie mnie rozbawić.
    A Endgame czeka na półeczce. Mam nadzieję że się nie zawiódę :)

    blog--ksiazkoholiczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, w takim razie się cieszę i trzymam za słowo :D Może jednak nie przesadzaj z tym nominowaniem mnie, ale zawsze kilka tagów czy lba mogę zrobić :D
      Co prawda nie czytałam tej serii "Felix, Net i Nika", ale jakoś nigdy mnie do niej nie ciągnęło. Mogę jednak powiedzieć, że "Lato koloru wiśni" na pewno nie raz cię rozbawi :D
      Co do "Endgame" to książka nie powinna cię zawiść. Już czytałam i choć było tu masę bohaterów, w jednym momencie się połapałam kto jest kim i to mnie zaskoczyło, bo zazwyczaj, gdy w książce jest więcej osób, nie ogarniam tego xd Było też dużo akcji, troche krwi, romans <3 I chyba od razu wytypujesz sobie swojego ulubieńca, czy nawet kilku :P I na pewno z kimś się trochę zwiążesz ;) Książkę polecam, bo jest super!

      Usuń
  4. Świetnie wykonany Tag! :)
    Pozdrawia, /ksiazkowe-tajemnice.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że ci się podoba :D

      Usuń
  5. Świetny ten TAG! Gratuluję pomysłodawczyni kreatywności ;)
    Lubisz być nominowana? Okay, masz nominację jak w banku ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również się z tym zgadzam!
      Szczerze? Uwielbiam! :) Będę w takim razie czekać na tą nominację ;)

      Usuń
  6. Bardzo ciekawy jest ten tag. Iza naprawdę musiała mieć dużo cierpliwości. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie ;P Ja bym nie podołała stworzeniu czegoś takiego :D

      Usuń
  7. Niezły tag, trzeba się nad nim sporo napracować z tego co widzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli chodzi o tworzenie go to na pewno, ale odpowiadało mi się w miarę szybko :)

      Usuń
  8. uroczy tag i pracochłonny ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uroczy owszem, pracochłonny - przy tworzeniu, łatwy w odpowiadaniu :D

      Usuń
  9. Ale cudny TAG. Faktycznie musiałaś poświęcić mu sporo czasu, ale chyba warto było. Pierwszy raz z takowym się spotkałam. Naprawdę ciekawe odpowiedzi ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tym się zgadzam :) Podziwiam Izę, że udało jej się zrobić coś takiego. Ej no, ja też bym tak chciała, ale ja nie mam do tego cierpliwości :P Już widziałam go na innych blogach i odpowiedzi również były ciekawe ;)

      Usuń
  10. Moim zdaniem zabawny ten tag i pewnie bym mu nie podołała xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest trochę zabawny, ale również słodki i uroczy :P Podołałabyś, jak mi się udało to tobie też :D

      Usuń
  11. ja za Pony nigdy nie przepadałam, ale tag rzeczywiście ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam się szczerze, że ja tak średnio kojarzyłam pony, dopóki nie wpadłam na bloga Izy :D

      Usuń
  12. Ale uroczy TAG! Koniecznie muszę go zrobić, tak więc dziękuję za nominację :)
    Właśnie czytam 'Pułapkę uczuć' i mam nadzieję, że tak jak Ty, się nie zawiodę c:

    LimoBooks :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co :) Będę czekać na twoje odpowiedzi :P
      Ooo, to jak już przeczytasz, powiedz mi czy ci się podobała, albo napisz recenzję :D

      Usuń
  13. Więzi rodzinne - typowałabym jakże obszerną i wielowątkową książkę "Na wschód od Edenu" ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie miałam okazji przeczytać, ale z chęcią bym się zapoznała z tą książka, tak że dodam ją do listy do przeczytania :)

      Usuń
  14. Dziękuję za świetną zabawę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj nie ma za co :) Fajnie, że się dobrze bawiłaś :)

      Usuń
  15. Ja także wspominam "Zmierzch" Stephenie Meyer z dużym sentymentem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba dużo osób wspomina tą książkę. Dużo też ma do niej jakiś sentyment :)

      Usuń
  16. Również do Zmierzchu mam wielki sentyment i nigdy tego nie zmienię ;)
    Thievingbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tego to chyba nie da się zmienić :D

      Usuń
  17. Ależ fajny TAG! :D Widzę go chyba drugi raz, ale w Twoim wykonaniu zrobiony pięknie - te napisy. *_*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje :P Napisy robię takie zawsze, albo przynajmniej staram się, by takie były :P Fajnie, że ci się podobają ;)

      Usuń
  18. Fajny tag :). "Jajko z niespodzianką" mam na półce i na pewno kiedyś przeczytam :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę trzymać za słowo, bo książka naprawdę warta uwagi, więc tak łatwo nie odpuszczę :D

      Usuń
  19. Czytając ten TAG, stwierdzam, że nie potrafiłabym odpowiedzieć na większość z tych pytań. Taka niezdecydowana ja!
    Także: gratuluję!


    zapraszam do mnie (dodaję Twój blog do ulubionych): www.przerwa-na-ksiazke.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwierz mi, że ja również jestem niezdecydowana w wielu kwestiach :P Może tutaj było mi łatwo, ale często zwlekam z tymi wszystkimi nominacjami, bo nie wiem, co napisać. A w prawdziwym życiu to zanim coś zrobię, rozważam milion możliwych opcji i i tak wybieram tą, o której pomyślałam na początku :D

      Usuń
  20. Strasznie uroczy ten tag, chociaż sama chyba nie dałabym rady odpowiedzieć na niego. Niby tyle przeczytanych książek a trzeba by było sporo pomyśleć żeby coś wybrać.
    Pozdrawiam
    kociepelko.blogspot.com
    +zapraszam do przeczytania nowej recenzji

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uroczy to o jest :) Czemu nie? Dała byś radę, bo jak ja dałam, to ty też :D Ja w sumie nie miałam dosyć ciężkiego wyboru, gdyż tych książek na razie nie przeczytałam tak dużo, więc z 70 paru łatwo mi było dobrać odpowiednie książki :P
      Zaraz wpadnę poczytać ;P

      Usuń
  21. Pewna mała dziewczynka w mojej rodzinie umarłaby z radości, gdyby się dowiedziała, że ciocia napisała o kucykach Pony :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli tylko masz ochotę zrobić ten tag, zapraszam! :P

      Usuń
  22. "Jajko z niespodzianką" mam na swojej półce, ale jeszcze nie była czytana :) urocze te kucyki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak nie czytałaś to warto to zrobić :) Książka jest naprawdę dobra i bardzo ją polubiłam, więc myślę, że tobie również może się ona spodobać.
      Kucyki przeurocze, są śliczne i miłe, więc od razu stwierdziłam, że ten tag muszę wykonać szybko :D

      Usuń
  23. Też mam wielki sentyment do Zmierzchu! Jest to jedna z pierwszych poważniejszych książek, jakie przeczytałam. Ciekawy pomysł z Saphira jako przyjaciółka :)

    http://czytelniczemysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że dużo osób ma sentyment do tej książki :P Jak zaczynałam czytać to od razu rzuciłam się na głęboką wodę i przeczytałam wszystkie te 4 cegiełki w 3 czy cztery dni, więc jest sukces :D
      Saphira jako przyjaciółka pasowało mi tu idealnie, ponieważ ona była i jest jedną z moich ulubionych postaci z "Eragona" :) Uwielbiałam każde jej słowa, humor i to, że bardzo dużo miała z kota :D

      Usuń
  24. Ten tag jest przesłodki ^_^ Moją książką, którą darzę przecudownym sentymentem i będę ją kochać ponad wszystko to "Chłopcy z placu Broni" *.*

    http://majkabloguje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś to była moja lektura :P Niestety za książką nie przepadam :/ Ale może się to kiedyś zmieni :)

      Usuń
  25. Ale fajny ten TAG. :D Kucyki Pony są prześwietne. :P

    OdpowiedzUsuń

Zostaw ślad swojej obecności :)