poniedziałek, 20 lipca 2015

LBA - #3 i #4

Hej kochani :)
Dzisiaj przychodzę do was z kolejną porcją odpowiedzi na pytania, czyli z mini wywiadzikiem LBA :) Na samym początku chciałabym powiedzieć, że ostatnio otrzymałam tak dużą ilość nominacji, że teraz nie potrafię się z tym wyrobić. Postanowiłam więc, że wprowadzę takie małe zmiany odnośnie Liebster Blog Award na moim blogu.
Przede wszystkim, w każdym poście z LBA pojawiać się będą odpowiedzi na dwie nominacje, w zależności od ilości, jaką otrzymałam. Takie posty będą się pojawiać raz na jakiś czas, ale oczywiście tylko wtedy, gdy ktoś mnie nominuje.  Po drugie, nigdy nie będę nominowała pełną liczbę osób, bo w pewnym momencie by mi ich brakło :P Pytań jednak będzie tyle, ile miało być, tj. 11. Za każdym razem będę powiadamiać nominowane osoby i będzie mi miło, jeśli one odpowiedzą :) Postanowiłam przez jakiś czas nie bawić się w obrabianie pytań i wpisywanie ich do fioletowych chmurek, bo zajmuje mi to sporo czasu. Będę jeszcze do nich wracać, ale jeśli chodzi o LBA to raczej rzadko. To chyba już tyle, ale gdybym sobie jeszcze coś przypomniała, dam wam znać.



Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za "dobrze wykonana robotę". Po przyjęciu LBA należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował. Obowiązkiem jest też wklejenie znaku LBA do wpisu.


Dzisiaj zajmę się pytaniami od Julii z bloga http://czytam-ogladam-recenzuje.blogspot.com/ oraz od Tetiany xd z bloga http://kochamczytack.blogspot.com/. Dziękuję za nominacje, dziewczyny :) Mogę powiedzieć, że nareszcie doczekałyście się swojej kolei :P


Na pierwszy ogień idą pytania Julii (http://czytam-ogladam-recenzuje.blogspot.com/).

Jaką piosenkę ostatnio najczęściej słuchasz?

Wy nawet nie wiecie, jak ja uwielbiam słuchać muzyki :D Od razu Wam mówię, że przy tym pytaniu pojawią się cztery odpowiedzi, bo piosenek, których często słucham jest mnóstwo, ale postanowiłam się ograniczyć :D

- Years&Years – Take Shelter                              https://www.youtube.com/watch?v=Z0atZQSUE80
- John Mamann – Love Life ft. Kika              https://www.youtube.com/watch?v=EPHmUD0QfmM
- Alfonso – Ganjaman                                            
https://www.youtube.com/watch?v=C6Le7luzv2Y
- AronChupa – I’m an Albatraoz                              https://www.youtube.com/watch?v=Bznxx12Ptl0

Jaki książkowy bohater jest do ciebie najbardziej podobny z charakteru?

Niedawno skończyłam czytać pierwszy tom Akademii Wampirów i mogę powiedzieć, że najbardziej do mnie podobna z charakteru jest Rose Hathaway. Ta dziewczyna nie boi się konsekwencji, robi czasem głupie rzeczy, lecz jednocześnie stara się chronić przyjaciółkę. Jestem do niej podoba, chociaż nie zachowuję się tak jak ona, jeśli chodzi o chłopców :P

Jakieś zabawne wspomnienia z dzieciństwa?

Jak już mówiłam, takich nie posiadam lub przynajmniej sobie nie przypominam, bo byłam bardzo chorowitym dzieckiem. Jak coś mi przyjdzie do głowy, zmienię odpowiedź ;P

Od jakiej książki zaczęła się twoja przygoda z czytaniem?

Tego akurat jestem w stu procentach pewna, bo był to oczywiście „Zmierzch” Stephenie Meyer. Wypożyczyłam ją spontanicznie i nie oczekiwałam, że skłoni mnie do czytania innych książek, ale tak mi się spodobała pierwsza część, że pochłonęłam ją w jeden dzień, a resztę części chyba w trzy czy cztery. Pomimo że było o niej wiele negatywnych opinii, one wcale nie zniechęciły mnie do czytania. Wręcz przeciwnie :P Ja bardzo ją polubiłam, a taki obraz krwiopijców wcale mi nie przeszkadzał :)

Jaka jest twoja ulubiona ekranizacja?

Zdecydowanie na miano mojej ulubionej ekranizacji zasługuje pierwsza część „Igrzysk śmierci”. Ten film mogłabym oglądać w kółko i pewnie i tak by mi się nie znudził. Ta część była jak dla mnie ciut lepsza niż książka, ale chodzi mi o przedstawienie tego wszystkiego i wygląd miejsc, bo przebiło to moje wyobrażenia. Poza tym, kiedy ujrzałam śmierć Rue… było mi bardzo smutno.

Wymień trzy książki/filmy, na których premierę czekasz w tym roku.

Jeśli chodzi o książki, czekam przede wszystkim na "Fangirl" Rainbow Rowell. "Eleonora i Park" tej autorki przypadła mi do gustu, choć była trochę przesłodzona i troszkę się na niej zawiodłam, bo spodziewałam się czegoś więcej. Mimo to, chcę porównać obie te książki i zobaczyć, która z nich jest lepsza, czy może obydwie będą na takim samym poziomie. Chcę to sprawdzić :) Drugą książką jest "Penryn i kres dni" Susan Ee i chyba nie muszę za bardzo tłumaczyć, dlaczego chcę przeczytać kontynuację Angelfall. Pierwsza część okropnie mi się podobała, lecz mogę powiedzieć, że jestem w trakcie czytania drugiej :P Zaczęłam, ale przerwałam i wcale nie jestem z siebie dumna. Muszę dokończyć tą część, ale zawsze mogę czekać na tom trzeci :D Przypomniałam sobie jeszcze, że bardzo, bardzo, bardzo chciałabym przeczytać drugą część "Lata koloru wiśni", tj. "Zima koloru turkusu", która ma ukazać się jeszcze w tym roku! Będę czekać ;P
Jeżeli chodzi o filmy, czekam na "Próby ognia". Jest to druga część "Więźnia labiryntu", który został zekranizowany na podstawie powieści Jamesa Dashnera. Chociaż, sądząc po zwiastunie, film niestety nie będzie miał za wiele wspólnego z książką, z chęcią go obejrzę, bo nie lubię zostawiać niedokończonych serii i nieoglądniętych filmów ;) Drugim filmem jest oczywiście druga część "Kosogłosa" na podstawie "Igrzysk śmierci" Suzanne Collins. Strasznie lubię tą książkę, a film nawet jeszcze bardziej, bo wszystko jest niesamowite i dokładnie takie, jak sobie wyobrażałam, a może nawet i lepsze! Już nie mogę się doczekać, kiedy obejrzę tą część :)

Wyobraź sobie, że możesz oddać trzy książki ze swojej biblioteczki w zamian za trzy nowe. Jakie oddajesz, a jakie bierzesz?

Zdecydowanie żadne. Nigdy w życiu nie oddałabym ani jednej książki z mojej biblioteczki, bo nawet te, które nieszczególnie mi się podobały, są ze mną w jakiś sposób związane i tracić je, to jak tracić kawałem duszy... Ale dramat mi wyszedł :P Nie no, ale tak serio to staram się wybierać te książki, które gdzieś już widziałam, dużo osób o nich mówi, bądź są trochę nowsze. Czasami też lecę w ciemno, jak na przykład dzisiaj z zakupem w biedronce. Przeszukałam kosz z książkami po 9.99 i natrafiłam na "Martwą Europę", która strasznie zainteresowała mnie okładką. Nie wiem do końca o czym ona jest, ale ją kupiłam :D Ciekawe czy mi się spodoba. No nie ważne, ostatnimi słowy, nie oddam żadnej książki i nie chcę żadnej w zamian.

Ekranizację jakiej książki chciałabyś obejrzeć?

Strasznie ciekawe pytanie, ale muszę powiedzieć, że bardzo, bardzo, bardzo trudny wybór. Tutaj wahałam się pomiędzy wieloma książkami i ostatecznie padło na dwa tytuły, które w jakiś sposób wyróżniają się od reszty.
Pierwszym z nich jest "Angelfall" Susan Ee. Bardzo ciekawi mnie, jak całość prezentowałaby się na dużym ekranie. Zastanawiam się też, czy nadal wszystkie moje wyobrażenia odnośnie tej książki byłyby tak samo barwne, jak są teraz. Fabuła strasznie mi się podobała, wiec to chyba oczywiste, że na samym czytaniu książki by się nie skończyło :P Pojawiały się tu też anioły, a mnie zastanawia, jak scenarzyści i reżyser by je zaprezentowali. Mam nawet idealnego aktora dla roli Raffego, ale to mój mały sekret... :P
Drugą książką jest "Cyrk nocy" Erin Morgenster. Bardzo chciałabym zobaczyć, jakby to wszystko wyglądało i czy nadal wszystko w moim odczuciu byłoby tak klimatyczne i niezwykłe jak w książce. Jeśli ktoś czytał "Cyrk nocy", wie, jak wszystko było magicznie opisane, czarny, biały i czerwony kolor przewijał się wszędzie, a klimat lat dwudziestych ubiegłego wieku można było łatwo wyczuć. To było wspaniałe, dlatego chciałabym zobaczyć, jakby to wyglądało.

Jaki jest twój wymarzony zawód?

Już bardzo wiele razy o tym wspominałam i ten wątek praktycznie ciągle przewijał się gdzieś na tym blogu. Moje zdanie nadal się nie zmieniło, więc odpowiedź jest prosta. Chciałabym być pisarką.
Mam tyle pomysłów na własną książkę, a jeśli dobrze by je zagospodarować, to nawet i na kilka! Historie w mojej głowie nieustannie się mnożą, rozwijają i szlifują. Bycie pisarka jest moim marzeniem, więc swojej pracy tak naprawdę nie traktowałabym jako zawód. Wiem na pewno, że książkę kiedyś wydam i tego możecie być pewni. Jednak kiedy to się stanie? Nie mam pojęcia. Nie wiem też, czy będzie to dramat, romans, książka fantasy czy zbiór wierszy. To jest nie ważne! Ważne jest to, że kiedyś będę mogła przejść w księgarni obok półki z własna książką, podpisaną moim nazwiskiem. Kiedyś będziecie mogli przeczytać moje wypociny i powinniście być wtedy ze mnie dumni :P
Każdy jednak ma w swoim życiu jakiś plan awaryjny, gdyby coś nie wypaliło. Ja również taki posiadam. Jeśli nie wyjdzie mi z pisaniem, zostanę dziennikarką :)

Twoja ulubiona pora roku? Dlaczego właśnie ta?

Lubię każdą porę roku! I każdą za inne cechy. Na przykład jesień lubię za to, że wszędzie jest niesamowicie kolorowo, a słońce pomimo że jest, wcale nie przypieka. Kiedy jest deszczowo, mam więcej czasu na czytanie książek :D Zimę uwielbiam za śnieg, mnóstwo białego paskudztwa :P Kocham wychodzić na sanki i uwielbiam ubierać się w miękkie i wygodne swetry. Zima wiąże się też ze świętami, a święta? Z prezentami! Wiosnę lubię za to, że po zimie nareszcie zaczyna robić się ciepło, wszystko budzi się do życia i wreszcie można swobodnie pooddychać cieplejszym powietrzem. Lato uwielbiam za możliwość spędzania całych dni w basenie. Mam dużo czasu na bloga, a w każdej księgarni jest mnóstwo promocji. Mam znacznie więcej czasu, a wszędzie rośnie tyle pysznych owoców!

Jedna rzecz, jaką w sobie lubisz i jedna, jaką chciałabyś zmienić.

Choć każdy z nas posiada wiele cech, które wielu osobom przeszkadzają, a my znajdujemy w sobie mnóstwo rzeczy, które nam się nie podobają, ja nie chciałabym zmieniać w sobie nic. Lubię być taka, jak jestem i nie chcę się nikomu przymilać. Jeśli miałabym się zmienić to dla siebie, nie dla innych, co jednak nie znaczy, że planuję jakieś zmiany. Dużo osób może mnie nie lubić, ale mam ich opinie daleko gdzieś, bo wcale nie zależy mi na sztucznie miłych wobec mnie osobach. Ja chcę kogoś, kto jest prawdziwy i o wszystkim mówi otwarcie. To jest osoba, której będę poświęcać dużo czasu.

A teraz pytania od Tetiany xd (http://kochamczytack.blogspot.com/).

Co planujesz na nadchodzące wakacje?

Chodzi o te wakacje? Jeśli tak, to przede wszystkim planuję czytać, czytać i jeszcze raz czytać! Jak widzicie biorę nawet udział w wyzwaniu wakacyjnym. Oprócz tego postanowiłam trochę po nadrabiać moje zaległości i mam w planach dużo recenzji i tagów :)

Będziesz czytać w wakacje, czy masz lepsze zajęcia?

Oczywiście, że będę czytać! Odpowiedź już w sumie napisałam w pytaniu poprzednim ;)

Jakie jest twoje ulubione przysłowie?

Powiem wam szczerze, że przysłów znam bardzo mało :P Tak, pewnie nie uwierzycie i będziecie zdziwieni, ale taka jest właśnie prawda. Takim moim ulubionym, ze wszystkich, które znam, jest kłamstwo ma krótkie nogi. Nigdy nie jest mi miło, gdy dowiem się, że ktoś mi naściemniała, a zwłaszcza, jeżeli ta osoba jest mi bliska. Wiem, jak ktoś się może wtedy czuć... ;)

Jaki ma tytuł książka, którą ostatnio przeczytałaś i czy była ciekawa?

Ostatnio przeczytałam "Nocną aleję", czyli część trzecią "Wampirów z Morganville". Książka była ciekawa, choć na początku spodziewałam się po niej czegoś lepszego. Na samym końcu się nie zawiodłam, a wręcz byłam strasznie zaskoczona tym, co się stało. Tego się nie spodziewałam, tyle powiem :P Ogólnie to czytało mi się ją szybko i przyjemnie i jak pewnie zauważyliście, znowu wampiry! Krwiopijcy u mnie królują podczas tych wakacji :D

Chodzisz do biblioteki?

W bibliotece bywam przynajmniej raz w miesiącu :) Ogólnie rzecz biorąc, wolę mieć książki na własność, bo lubię sobie na nie popatrzeć i stwierdzić, że są moje. Mogę do nich wrócić, kiedy tylko chcę i to mi się podoba. Biblioteka w mojej miejscowości jest naprawdę kiepsko zaopatrzona w jakiekolwiek książki. Nie ma tych tytułów, które są nowsze. Żeby przeczytać książkę, która miała niedawno premierę, muszę ją zakupić, co z jednej strony jest dobre, ale z drugiej, mój portfel się kurczy :D

Książka, która ma wyjątkową okładkę?

Dziewczyno! Nawet nie wiesz, jak trudne mi pytanie zadałaś :D Jak dla mnie okładka każdej książki jest cudowna i nic tego nie zmieni. Nie moja wina, że jak tylko zobaczę jakąś książkę, której okładka przyciąga uwagę, decyduję się na zakup, a dopiero potem sprawdzam, o czym tak naprawdę jest ta książka :D Nie wiem, naprawdę, nie wiem! Każda okładka mi się podoba i jest wyjątkowa, o!

Co skłoniło cię do prowadzenia bloga?

Szczerze powiedziawszy, nie mam pojęcia. Pewnego dnia po prostu rozglądałam się w internecie za rożnymi rzeczami i napotykałam wiele blogów. Myślałam sobie: "kurczę! Fajnie byłoby coś takiego prowadzić" i nagle bum! Założyłam bloga i go piszę :P Poza tym, miałam dużo wolnego czasu, a także lubię się dzielić moimi opiniami z innymi, więc samo jakoś tak wyszło.

Zagadka:
Rano chodzi na 4 nogach, popołudniu na 2, a wieczorem na 3. Kto to lub co to?


Już parę razy obiła mi się ta zagadka o uszy, ale nadal nie rozumiem, dlaczego odpowiedź jest taka, jaka jest. Człowiek? Jeśli dobrze pamiętam, oczywiście. A teraz tak na serio, o co w tym chodzi? :D Czemu akurat człowiek i skąd te nogi xd ?

Co według ciebie jest najważniejsze w życiu? 

- miłość, prawdziwe głębokie uczucie, które odwzajemnione jest przez obydwie osoby;
- szczęście, niepohamowane, ogromne i zasłużone;
- książki, własne, świeże, pachnące, duże i grube <3 moje własne!

Jaki bohater z książki był raczej tym złym niż dobrym? 

Ej, nie wiem! Zupełnie nic nie przychodzi mi do głowy. Bardziej ten zły, niż dobry... Dobra, niech to będzie Amelie z "Wampirów z Morganville", bo nic innego naprawdę nie przychodzi mi do głowy. A tu taka mała reklama :P Książkę polecam! Jest naprawdę ciekawa i fajnie się ją czyta :D

Książka, której nigdy nie zapomnisz?

Takich książek jest naprawdę bardzo, bardzo wiele, ale jeśli mam wybierać tą jedyną, stawiam oczywiście na "Na wysokim niebie" Danuty Awolusi. W tej książce się zakochałam, zaczytałam i jestem pewna, że jeszcze nie raz po nią sięgnę. Była niesamowita i opowiadała o małej dziewczynce znacznie silniejszej niż niejeden dorosły. Tą książkę naprawdę polecam każdemu, bo uważam że warto poznać losy małej Ani. Jej życie było trudne, ale tyle mnie nauczyła. Zarówno sama dziewczynka, jak i cała książka. Tej pozycji na pewno nie zapomnę nigdy.
Uff! Skończyłam pierwsze dwa zaległe LBA! Ja chcę oklaski :D Nasiedziałam się nad tym sporo czasu i podziwiam każdego, kto dotrwa do samego końca. Człowieku, jeśli to przeczytałeś, wiedz że jesteś wielki. 

Teraz czas na moje pytania i nominacje ;) 

 

 

1. Jakie jest twoje ulubione zajęcie oprócz czytania książek?
2. Twój ulubiony kolor?
3. Cytat, który idealnie opisuje twój aktualny nastrój?
4. Ulubiony film na podstawie książki?
5. Ile książek liczy twoja biblioteczka?
6. Ulubiony napój?
7. Jaki jest rzecz, z którą nie możesz się rozstać na dłużej niż 10 minut?
8. Jeśli miałabyś napisać do siebie list z przyszłości, co
by w nim było?
9. Jak dużo książek potrafisz przeczytać w ciągu tygodnia?
10. Kiedy zaczęłaś czytać książki?
11.Uprawiasz jakiś sport? Jaki?

Pierwsza nominacja leci do Dominiki z bloga Czytelnia Dominiki .
Druga wędruje do Martyny z bloga MajkaBloguje .
Trzecią otrzymuje Lexiss Cross z bloga Łowczyni Książek
Czwarta jest specjalnie dla Oxurii z bloga Oxu - czytanie.
A piąta nominacja leci do każdego, kto tylko ma ochotę odpowiedzieć na moje pytania :)

62 komentarze :

  1. Widzę, że obie czekamy na Próby Ognia - wręcz nie mogę doczekać się premiery, ciekawa jestem, jak to wszystko wypadnie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, ale naprawdę, sądząc po zwiastunie raczej nie będzie mieć ten film za wiele wspólnego z książką :P

      Usuń
  2. Wow dużo Ci się uzbierało tych nominacji :) Ale blog jest naprawdę fajny, więc w sumie nie ma się co dziwić :D

    Pozdrawiam
    http://secretsofbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dużo! Ale tak to właśnie jest, kiedy się zostawia wszystko na potem :P

      Usuń
  3. Ja też wolę mieć książki na własność, jednak do biblioteki również bardzo chętnie chodzę i niejednokrotnie znajduję tam jakąś ciekawą książkę dla siebie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie jest problem, bo jest naprawdę mały wybór :(

      Usuń
  4. ,, Wampiry z Morganville " ♥♥♥ Dziękuję Ci Kochana za nominację! Z przyjemnością odpowiem na pytania :3

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za nominację, swoją postaram się dodać w najbliższym czasie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, ale nie ma pośpiechu ;) Poczekam :P

      Usuń
  6. Na Próby ognia i drugą część Kosogłosa czekam i ja ;) Ale i tak wszystko inne przebija "Zima koloru turkusu"- żeby tak była już ta jesień :D
    Ja uwielbiam chodzić do bibliotek ! Nie ma może w niej nowości sprzed dwóch czy trzech tygodni, ale takie dwa czy trzy miesiące wstecz to już tak. Tym bardziej, że czytam nie tylko nowości i to właśnie w bibliotece znajduję te starsze wydania, które chcę poznać. ;) I choć uwielbiam kupować książki, to chyba jednak bardziej wolę biblioteki. Można powiedzieć, że jestem od nich wręcz uzaleźniona :D
    Tak czy siak dziękuję za nominację, na którą odpowiem jak tylko się wygrzebię z zaległych :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie! Już naprawdę nie mogę się doczekać tej książki po polsku :P Na czytanie po niemiecku to nawet nie mam co liczyć, bo tego języka kompletnie nie rozumiem.
      Ja chodząc do biblioteki nie oczekuję, żeby były w niej bestsellery sprzed kilku tygodni. Liczę na książki wydane pare miesięcy temu, ale niestety nigdy ich nie ma :( Lubię też czytać te nieco starsze książki, bo uważam że warto o nich przypominać :)
      Nie ma za co, poczekam :) Ja zresztą też mam jeszcze bardzo dużo nominacji, więc rozumiem :)

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. Mój niemiecki również nie jest w takiej formie, żeby w nim czytać. Daję radę ze słownikiem i krótkimi tekstami, ale książka to jednak nie to :D
      I jednak udało mi się wcześniej odpowiedzieć na nominację :D
      http://czytelniadominiki.blogspot.com/2015/07/liebster-blog-award_25.html

      Usuń
  7. Ciekawe pytania i odpowiedzi :) Większość moich książek jest w formie elektronicznej, ale też uwielbiam zaglądać do księgarni i bibliotek :D Mam pytanko. Słyszałaś o Epikbox? http://epikbox.pl/ Ja niestety dopiero to odkryłam i już przegapiłam pierwszą wysyłkę. Brawo ja xD Co o tym myślisz i czy zamierzasz sobie coś takiego zamówić w przyszłości? Dowiedziałam się, że kolejną paczkę będzie można zamówić dopiero w październiku. Szkoda ;( Podobno to fajna sprawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tam wolę papierowe wersje książek ;)
      Oczywiście, że słyszałam! Co ja o tym myślę? Sądzę, że to naprawdę fajna rzecz :) Nie wiem czy się na to skuszę, ale chyba jak większość osób, chciałabym choć raz to mieć u siebie :) Myślę, że w przyszłości sobie zamówię, ale nie wiem, czy to będzie w październiku. Jeśli tylko masz ochotę to kupuj! Fajna rzecz :)

      Usuń
  8. Uwielbiam trylogie "Igrzyska śmierci" i muszę przyznać że filmy też mi się podobały. Również czekam na druga część "Kosogłosa" ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. No to miałaś trochę tego odpowiadania ;) Tylko wiesz, przy okazji pamiętaj, że masz jeszcze odpowiedzieć na moje pytania ;P

    http://czytelnicze-turbulencje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I nadal mam! Oczywiście pamiętam o twoich pytaniach :D Nie martw się, nie zapomniałam. Nie wiem, czy twoja nominacja będzie jedną z dwóch następnych czy nie, ale jeszcze w tym miesiącu powinnam się wyrobić, a przynajmniej tak mi się wydaje :P

      Usuń
  10. Ciekawe odpowiedzi ;)
    Jeśli chodzi o tą zagadkę, jest to metafora życia człowieka - przynajmniej ja wpadłam na taki pomysł ale nie wiem czy o to chodzi :D
    Rano na 4 nogach - czyli początki naszego życia, jesteśmy maluchami i raczkujemy, stąd 4 nogi
    Popołudniu na 2 - czyli jesteśmy już starsi i chodzimy na dwóch nogach
    Wieczorem na trzech, ponieważ jako staruszkowie podpieramy się laską, która jest tak jakby naszą trzecią nogą :)
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już rozumiem :D Dzięki za wytłumaczenie i powiem szczerze, że sama bym na to nie wpadła :P

      Usuń
  11. Czekam na Kosogłosa równie niecierpliwie. Zamierzam również jeszcze obejrzeć Papierowe miasta, które wychodzą już za kilkanaście dni,

    Pozdrawiam
    http://blog--ksiazkoholiczki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie też :) Ale nie czekam jakoś tak niecierpliwie, bo nie czytałam jeszcze książki, a staram się robić tak, by najpierw była książka, a potem film :D

      Usuń
  12. Przyznam Ci się, że "Zmierzch" również mi się podobał. Może nie było to jakieś super arcydzieło, ale wniosło trochę świeżości w obraz wampirów. Coś mi się wydaje, że jakby były tak "zwyczajne" jak Dracula na przykład, to by było marudzenie, że oklepane, że nie świeże, itp. Jednak marudzenie Belli mnie denerwowało tak, że nie raz i nie dwa, miałam ochotę rzucić książką. :)

    Ekranizację "Igrzysk Śmierci" obejrzałam przed przeczytaniem książki i kompletnie nic z niej nie zrozumiałam. Dopiero książka mi wyjaśniła to i owo. :D Może obejrzę wszystkie części, jak Kosogłos 2 będzie w kinach i wtedy porównam.

    Dlaczego człowiek? Rano, czyli za młodu chodzi na czterech "nogach", a raczej raczkuje. W południe, czyli w najlepszym czasie naszego życia śmigamy na dwóch (o tyle, o ile ;) ). No a wieczorem, czyli na starość - bez laski ani rusz. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, zapomniałam o tym wspomnieć, ale w pełni się z tobą zgadzam, co do marudzenia Belli. Mnie też to denerwował. Ale chyba najgorsze było w tej książce to, że co chwila był albo opis pogody, albo uczuć, albo otoczenia :P
      Ekranizację "Igrzysk..." polecam :)
      Dzięki za wyjaśnienie :P Już rozumiem :D

      Usuń
  13. Bardzo ciekawe odpowiedzi. Ja wiem, że z pewnością niezwykle ciężko byłoby mi przyrównać się do jakiegoś bohatera. Ty z każdego pytania wybrnęłaś naprawdę dobrze ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie się ciesze, że udało mi się jakoś wybrnąć :D

      Usuń
  14. Hej, dziękuję za szczere odpowiedzi :)
    Haha też bym nie mogła wybrać jednej ładnej okładki. Dziwne że wszyscy narzekają na swoje biblioteki ja właśnie mam full serwis ciągle kupują nowe, świeżo wydane książki, nawet mam filmy, muzykę i gry do wypożyczenia. Aż mi smutno że nie każda to ma.
    No tak ta zagadka jest trochę głupia ale jakiś sens ma, nie wiem kto to wymyślił ale musiało mu się nieźle nudzić. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przecież ja zawsze jestem szczera :D
      Wszystkie okładki są ładne :D Też bym taką bibliotekę chciała jak ty masz u siebie, ale co mam poradzić? Mogłabym w sumie jakąś skargę napisać czy coś, ale co by mi to dało :D
      Zagadka nie jest głupia! Ja tylko nie rozumiałam jej sensu i znaczenia. O tak, chociaż gdy ja się nudzę, na ogół chodzę po całym domu i zrzędzę, ale to już musi mi się naprawdę nudzić i jednocześnie nic nie chcieć :D
      Ja również pozdrawiam :)

      Usuń
  15. Musisz w takim razie napisać książkę, koniecznie. Warto spełniać swoje marzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, dlatego też będę dążyć do tego przez cały czas :D Przede wszystkim muszę pisać, nawet jeśli mi się nie chcę :P Kilka minut dziennie mnie nie zbawi, a warto doszlifowywać swoje umiejętności ;)

      Usuń
  16. Moim zdaniem film "Igrzyska Śmierci" to klapa, a przynajmniej pierwsza część, bo reszta jest niesamowita. Chodzi mi tutaj przede wszystkim o wykonanie, po prostu okropnie mi się to oglądało. Jednak każdy ma inny gust.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się wszystkie części podobały :P

      Usuń
  17. Nominowałam cię do My Little Pony Tag :)
    http://z-ksiazka-przez-swiat.blogspot.com/2015/07/my-little-pony-tag.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje! Zrobię za jakiś czas :)

      Usuń
  18. Gratuluję nominacji!! Trzymam kciuki, żebyś została pisarką :)!

    OdpowiedzUsuń
  19. Kilka lat temu, jak trafiłam na "Zmierzch" w bibliotece, też ją wypożyczyłam bez wahania, a potem w krótkim czasie ją wchłonęłam. Dopiero teraz, po latach, zdaję sobie sprawę jaka jest cała seria. Mimo wszystko uważam, że nie jest ona aż tak bardzo zła, a nawet bardzo dużo autorów czerpie "inspiracje" z tej sagi.

    http://biblioteczka-eileenjoy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tym czerpaniem inspiracji to się zgadzam. Dużo osób to robi, a niektórzy piszą książki czy opowiadania, które są odzwierciedleniem Zmierzchu, ale postacie mają inne imiona :P

      Usuń
  20. Ale zbieg okoliczności, ja także zaczęłam swoją namiętną przygodę z czytaniem od sagi „Zmierzch” Stephenie Meyer. :)
    Trzymam w kciuki, abyś została pisarką.

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam Yeras&Years :) Spotkałam ich w Poznaniu i mam z Ollym i Mikem zdjecie :) Też kiedyś chciałam być pisarką, ale... to takie nierealne na daną chwilę. Ale Tobie zyczę powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ich pokochałam! O jeju, zazdroszczę <3 <3
      Dzięki!

      Usuń
  22. Świetne odpowiedzi! Również czekam na premierę książki "Fangirl" autorstwa Rainbow Rowell♥
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już chcę prze3czytać tą książkę :P

      Usuń
  23. Nominowałam Cię do Liebster Blog Award -> http://reading-my-life.blogspot.com/2015/07/liebster-blog-award-1-i-2.html :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ależ się rozpisałaś :) ja się lubię wymieniać książkami i mówię sobie, że one gdzieś indziej zaznają lepszego życia hah :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To u mnie normalne :D Ja nienawidzę wymian! Raczej się do tego nie przekonam i koniec :P

      Usuń
  25. Fajne pytania ;) Lubię takie tagi, bo zawsze można kogoś poznać bliżej ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Mam nadzieję, że Twoje marzenie się spełni i zostaniesz pisarką :) Tylko, zastrzegam sobie ustęp od mojego życzenia - chcę być pierwszą osobą, która zrecenzuje Twój debiut! ;)
    Thievingbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okej, okej :P Będę o tym pamiętać ;) I jak już coś wydam, sama do ciebie napiszę :D

      Usuń
  27. Nominowałam Cię do LBA ;) Widzę, że masz już sporo nominacji za sobą
    http://ruderude-czyta.blogspot.com/2015/07/lba-3-i-4.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Sporo za sobą? No co ty! Mam na koncie jeszcze chyba z 7 nominacji do nadrobienia!

      Usuń
  28. Hej! Nominowałam Cię do Liebster Blog Award :) Mam nadzieję, że odpowiesz na moje pytania.
    http://ksiazkowe-tajemnice.blogspot.com/2015/07/liebster-blog-award-2.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że odpowiem :P Ale trochę później ;)

      Usuń

Zostaw ślad swojej obecności :)