środa, 8 lipca 2015

Colorful Book Tag

Dzień dobry, a może dobry wieczór :P
Dziś przychodzę do was z Tagiem, którego nazwa, jak i całość jest bardzo optymistyczna. To Colorful Book Tag, który wreszcie postanowiłam wykonać, ale robiąc go, otrzymałam niesamowity zastrzyk energii i jestem teraz gotowa do działania. Każdy kolor oddziałuje na mnie inaczej, co nie zmienia jednak faktu, że ich mieszanka przepełnia mnie niepohamowaną radością :D Mam tyle rzeczy do nadrobienia, a za nic nadal się nie wzięłam, więc czas uregulować moje blogowe zaległości. Ten akurat Tag poleżał już dosyć długo, więc w końcu przyszła na niego pora. Nominację otrzymałam od Fleur Noir z bloga Carpe books. Chciałam jeszcze tylko dodać, że uwielbiam motyw piór, więc niech nie zdziwi was to zdjęcie, jak i całe tło bloga :D

 

SZARY - książka, która może być uznana za ponadczasową

 

Tu akurat nie mam żadnych wątpliwości co do odpowiedzi, bo tej akurat książki, a raczej serii, nie da się nie lubić. Zrobiła wokół siebie wiele szumu, a teraz będzie na jej podstawie serial, który kocham już teraz, choć jeszcze nie było pierwszego odcinka. Oczywiście są to "Dary anioła" Cassandy Clare, które uwielbiam już od pierwszych stron pierwszego tomu. Niektóre części czytałam już wielokrotnie, ale nadal każdy szczegół czy wydarzenie mnie zaskakują, wzruszają, wzbudzają gniew. Ta książka zawsze będzie targać moimi emocjami i chyba nigdy mi się nie znudzi, a jeśli miałoby się tak stać, zrobię wszystko, by była nadal moją ulubioną serią!

CZARNY - książka, która wywołała u ciebie silne emocje

 

Takich książek jest kilka i uważam, że każda z nich idealnie tu pasuje. Jeśli jednak mam dokonać wyboru, myślę że będzie to "Kto, jak nie ja" Katarzyny Kołczewskiej. Jeśli czytaliście moją recenzję, doskonale mnie zrozumiecie, jeśli jednak tego nie robiliście, powiem wam pokrótce. Przede wszystkim w tej książce bardzo dużo krzywdy przypada na jedną osobę. Ciągle dzieje się coś złego, jakby główny bohater znalazł się w skupisku najgorszych wydarzeń. Emocje są niesamowicie silnie odczuwalne, wszystko jest bardzo prawdziwe i czytając tę książkę może nam się wydawać, że poznajemy jakąś prawdziwą historię. To jest strasznie szokujące. Dodatkowo, ciągle pojawiają się kłótnie, bunt, złość, brak zaufania. Z drugiej jednak strony, autorka serwuje nam też miłość, nadzieję, zapełnienie pustki i bezsilność. Wszystkie te uczucia są naprawdę mocno i wyraźnie pokazane, a my nie możemy zrobić nic innego, niż czytać dalej, bo historia jest potwornie wciągająca.

 

BIAŁY -  książka, do której jesteś neutralnie nastawiona

 

Przyznam wam się szczerze, że tutaj nad odpowiedzią głowiłam się dłuższy czas. Naprawdę mało jest książek, a może nawet nie ma żadnej, do których jestem neutralnie nastawiona. Przypominając sobie wszystkie książki, które przeczytałam, wpadłam na jedną, która tutaj pasuje. Jest to "Najważniejsza sprawa" Petera Abrahamsa. Miał to być kryminał, a przynajmniej tak mówiła pani z biblioteki. Wypożyczyłam ją, żeby spróbować i zobaczyć czy będzie mi się podobała. Z jednej strony była okej, ale nic więcej, lecz z drugiej strony jej zakończenie było dziwnie zaplanowane. Miałam takie wrażenie, że autor nie wiedział co napisać i zakończył pierwszym lepszym sposobem, jaki przyszedł mu do głowy. No nie wiem, ja bym jej nie poleciła, choć też tragiczna to ona nie była.

 

NIEBIESKI - książka, która cię nie zawiodła,
mimo rożnych opinii na jej temat


Tutaj wybór miałam łatwy, bo od razu mówię, że jest to "Zmierzch" Stephenie Meyer. Dosyć dużo osób mówi, że ta książka jest tanim romansidłem dla młodzieży, a postacie będące wampirami wcale nie przypominają wampirów, bo są potulne jak owieczki i nie piją krwi. Ja tak wcale nie uważam, bo lubię to "nowoczesne wydanie" krwiopijców, którzy udają ludzi i próbują się wpasować do społeczeństwa. "Zmierzch" był książką, która rozpoczęła moją przygodę z czytaniem i spodobała mi się od razu. Teraz moje zdanie się trochę zmieniło, ale nadal lubię "Zmierzch" zarówno jako książkę, jak i film.

ZIELONY - książka, która dała ci nadzieję

 

To jest na pewno "Eragon" Christophera Paoliniego :P Ta książka dała mi nadzieję, że wszystko, do czego dążymy, może nam się udać, jeśli tylko ciągle będziemy się starać, nawet jeśli będzie nam brakowało już sił i chęci. Nie należy się poddawać, a jutro zawsze może być lepsze, jeśli tylko uwierzymy w siebie. Z tej książki zapamiętałam dużo mądrych słów smoczycy Saphiry, ale również Broma i Eragona. Dawali oni rady, które jednocześnie mogły być dla nas czymś w rodzaju nadziei, dlatego też mój wybór jest taki, a nie inny :)

CZERWONY - książka, którą kochasz i nienawidzisz jednocześnie

 

Myślę, że może to być "Morze spokoju" Katji Millay. Książka była tak naprawdę słodko-gorzka, ale pokochałam ją od razu. Kiedy wyjaśniła się cała sprawa z ręką głównej bohaterki i tym, że ona nie mówi, znienawidziłam parę osób, a przy tym niektóre wydarzenia :P

ŻÓŁTY - książka, z którą wiążesz najwięcej wspomnień 

 

Tym razem wybieram "Igrzyska śmierci" Suzanne Collins. Ta książka była pierwszą pozycją, którą otrzymałam :) I obejrzałam kilkukrotnie ekranizację :P

ZŁOTY - książka, która była prawdziwym bogactwem,
jeśli chodzi o treść na jej kartach


Definitywnie, będzie to "Zabłądziłam" Agnieszki Olejnik, bo ta książka zmieniła naprawdę wiele w moim światopoglądzie i w postrzeganiu pewnych rzeczy. Wszystko było opisane tak pięknie, cały przebieg ciąży, uczucia, niewiedza ojca dziecka o zaistniałej sytuacji, miłość nastolatków. Przygoda z tą książką była dla mnie niesamowitym przeżyciem i jeśli jeszcze jej nie czytaliście, polecam zrobić to jak najprędzej :)

A teraz część najciekawsza, czyli nominacje!

53 komentarze :

  1. Dziękuję za nominację :) Tag postaram się zrobić w najbliższym czasie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne :) Cieszę się, że ją wykonasz :P

      Usuń
  2. Podoba mi się ten TAG :D
    Również bardzo lubię Paoliniego, czytałam cały cykl "Dziedzictwo". Jest to jedna z moich ulubionych serii :)
    Większości książek wymienionych nie czytałam, ale może kiedyś... ;)
    Pozdrawiam!
    NiczymSzeherezada.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moją również :)
      No to w takim razie polecam te książki, których nie czytałaś :) No może oprócz "Najważniejszej sprawy", chyba że już się z nią zetknęłaś :D

      Usuń
  3. Tag jest ciekawy, wprawdzie wielu książek nie czytałam, a nawet nie słyszałam o nich, ale niektóre dosyć zaciekawiły mnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nominowałam Cię do LBA, więcej na: http://someculturewithme.blogspot.com/2015/07/poznaj-mnie-lepiej-czyli-liebster-blog.html :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Za jakiś czas wykonam :)

      Usuń
  5. Bardzo ciekawy tag. Muszę przyznać, że do wielu książek mnie zachęciłaś, których dotychczas nie miałam przyjemności poznać ;)
    http://czytelnicze-turbulencje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, w takim wypadku się cieszę i polecam wymienione książki :)

      Usuń
  6. Co do Morza spokoju mam takie same odczucia, a jednymi z pierwszych książek, jakie kupilam były wlaśnie Igrzyska, w takim pieknym boxie :)
    withcoffeeandbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja "Igrzyska śmierci" kupiłam za jednym zamachem, jako całą trylogię :) Wydałam na nie chyba 70 złotych, ale strasznie się cieszyłam z mojego pierwszego zakupu do własnej biblioteczki :P

      Usuń
  7. Bardzo ciekawy Tag znalazłam w nim dwie książki, które w najbliższym czasie zamierzam przeczytać! :)

    http://reading-my-life.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie miło mi to słyszeć :P A zdradzisz jakie?

      Usuń
  8. Świetny jest ten tag! ;D Widzę, że masz duży sentyment do "Igrzysk Śmierci". W końcu muszę przeczytać "Dary Anioła", wszyscy tak polecają, że dziwnie się będę czuła, jak nie przeczytam. Tak bardzo polecasz "Zabłądziłam", że zastanowię się czy nie przeczytać. Nie zrobiłaś może recenzji na ten temat?
    Pozdrawiam serdecznie!
    Fanny http://buszujacawsrodksiazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do "Zabłądziłam" robiłam recenzję, ale jestem z niej niezadowolona, bo to była jedna z pierwszych recenzji książkowych na tym blogu, więc wypadła raczej marnie :P Ja myślałam, że już wszyscy czytali "Dary anioła" :P

      Usuń
  9. Dziękuje za nominację! Niedługo pojawi się ten tag na moim blogu :) Zgadzam się z twoja opinia co do "Zmierzchu". Nadal go lubie mimo wielu negatywnych ocen.

    http://czytelniczemysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma sprawy :) Ja też lubię "Zmierzch", bo mimo wszystko i książka, i film bardzo mi się podobały, a było to moje pierwsze spotkanie z wampirami :)

      Usuń
  10. Bardzo mi się ten TAG spodobał :) O Zmierzchu mam podobną opinię do Twojej, czytałam go zanim jeszcze stał się popularny i przypadł mi do gustu.
    Pozdrawiam,
    http://isareadsbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czytałam go dopiero, kiedy obejrzałam wszystkie ekranizacje i zrobił się na niego szał :D

      Usuń
  11. Czy tylko ja robiłam sobie w głowie ten tag na bieżąco?
    A z Darów Anioła nie powstał przypadkiem film? Albo coś mi się miesza. To też jest książka na którą mam wielką ochotę, brak pieniędzy jednak mi na to nie pozwala. Największy problem książkocholików.
    Pozdrawiam i zapraszam też do siebie. Rysuję, czytam i piszę.
    http://kociepelko.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, Dary anioła to również film, który dla mnie niestety okazał się kompletnym niewypałem. Akcja z 3 tomu była połączona z pierwszym i drugim, przez co film dla osoby, która przeczytała Dary anioła, był potworną klapą, bo dużo rzeczy się nie zgadzała/zostało ujawnionych zbyt wcześnie. Teraz ma być serial i mam nadzieję, że będzie znacznie lepszy :)
      Oj, brak pieniędzy... skąd ja to znam :D Ale ostatnio bawię się w łowce promocji i udaje mi się kupić książki np. przecenione z 40 zł na 10, więc czasem mogę kupić coś, czego szukałam dłuższy czas za niską cenę :)

      Usuń
  12. Bardzo fajny tag. Czego to ludzie nie wymyślą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację :P Ja naprawdę nie rozumiem, ale też niesamowicie podziwiam wszystkie te osoby, które tworzą Tagi. Ja chyba nie dałabym rady wymyślić czegoś takiego, bo zapewne już po paru chwilach straciłabym cierpliwość.

      Usuń
  13. Ciekawy TAG. Też już kiedyś brałam w nim udział. Sporo się o Tobie dowiedziałam i zauważyłam, że mamy sporo wspólnego ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja również uwielbiam "Morze spokoju" i mogłabym w kółko czytać tą książkę. Sama jestem bardzo ciekawa pozycji "Zabłądziłam", bo inna książka tej autorki "Dziewczyna z porcelany" bardzo mi się podobała :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Morze spokoju" przeczytałam w ciągu jednego dnia i nawet zastanawiałam się, czy by nie przeczytać tej książki drugi raz :P Zrezygnowałam :D
      "Zabłądziłam" jest książką naprawdę wartą uwagi, a "Dziewczynę z porcelany" mam zamiar za jakiś czas przeczytać :)

      Usuń
  15. Genialny TAG. :D "Eragon" dopiero przede mną i myślę, że w sierpniu przeczytam całą serię. Już nie mogę się doczekać. <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj polecam, choć pierwszy tom może ci się troszkę ciągnąć, tak jak mi, bo pierwsze 100 stron zawierało dużo opisów, ale później akacja zaczęła się rozwijać :)

      Usuń
  16. Ciekawe odpowiedzi :D Ja jeszcze go nie zrobiłam, ale może kiedyś mi się to uda.

    Pozdrawiam! /ksiazkowe-tajemnice.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak nie robiłaś to zachęcam :P W końcu w ostatnim punkcie nominowałam wszystkich chętnych ;)

      Usuń
  17. Cudownie Ci to wyszło :) Koniecznie muszę przeczytać "Morze spokoju" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, jak najbardziej :) Książka jest świetna :)

      Usuń
  18. Świetny TAG.
    Eragon i Morze spokoju są nadal przede mną.
    Co do Zmierzchu to mi nieźle namieszałaś w głowie, bo nie przeczytałam tej sagi ze względu na te negatywne opinie, których było mnóstwo :D

    http://blog--ksiazkoholiczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż, czasami tak jest :P Ja nie zraziłam się do "Zmierzchu" negatywnym opiniami, ale masz rację, było ich mnóstwo. Wampiry lubię w każdej postaci, zarówno tych potulnych, jak i prawdziwych krwiopijców z krwi i kości ;) Jeśli jeszcze nie czytałaś, zawsze możesz spróbować z pierwszym tomem, a może ci się spodoba.

      Usuń
  19. Na prawdę miły tag :D
    Musze przeczytać w końcu „Eragona"! :__:

    Pozdrawiam, Lucy :*
    http://zeglujacmiedzysnami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Hej! Zostałaś nominowana do LBA. http://ksiazkowe-tajemnice.blogspot.com/2015/07/liebster-blog-award-1.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Na nominacje odpowiem, ale nice później :)

      Usuń
  21. Cześć :)
    Z racji, że czytam Twojego bloga, nominowałam Cię do Liebster Blog Award :)
    http://never-let-me-go-by-isa.blogspot.com/2015/07/liebster-blog-award.html
    Było by mi bardzo miło, gdybyś odwiedziła mojego bloga i odpowiedziała na pytania :)
    + Wielkie gratulacje wygrania książki! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twojego bloga sprawdzam średnio co kilka godzin, więc nie musisz się martwić tym, że przeoczę :D Na pytania odpowiem, ale uzbierało mi się bardzo dużo nominacji, więc będę je robić po kolei, więc będziesz musiała poczekać trochę na swoją kolej :P Dzięki :)

      Usuń
  22. Świetny tag, miałabyś coś przeciwko jeśli sama bym go zrobiła u siebie, a oto ja i mój blog: countrywithbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja żywię ogromny sentyment do Zmierzchu i zawsze będę miło wspominać tą serię ;)
    Thievingbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Zabieram się za napisanie własnego tagu! Prześwietny! <3

    http://majkabloguje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oo, super :) Z chęcią poczytam odpowiedzi.

      Usuń
  25. Muszę w końcu przeczytać Eragon! :D Baaardzo dziękuję za nominację <3 Przepraszam, że piszę to dopiero teraz, ale postaram się zrobić go jak najprędzej (w pierwszej kolejności! ).

    Pozdrawiam,
    Isabelczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, nie ma sprawy, a tymczasem będę czekać :P

      Usuń
  26. Narazezie czytam "Carrie" Stephena Kinga, ale na pewno będę musiał przeczytać "Dary Anioła"
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie
    https://pawelstolarski.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niestety nigdzie nie mogę znaleźć tej książki Kinga i nad tym strasznie ubolewam :( Będę musiała się w nią zaopatrzyć ;)

      Usuń
  27. Świetne odpowiedzi, zgadzam się z Eragonem - nawet nie wpadłam na to żeby go wymienić w moim tagu ;)
    Latające książki

    OdpowiedzUsuń

Zostaw ślad swojej obecności :)