sobota, 20 czerwca 2015

The Name Book Tag

Hej! Dzisiaj przychodzę do Was z Tagiem, do którego zostałam nominowana przez rude z bloga rude recenzuje. . Dziękuję serdecznie za nominację ;) Uważam, że ten Tag jest strasznie ciekawy, zresztą jak większość Tagów. Polega on na tym, żeby do każdej litery swojego imienia przypisać jedną książkę. Proste? Proste. No to zaczynamy!


Gdzie jest Jennifer? - Anne Cassidy

Sześć lat temu, w pewien wiosenny, wietrzny dzień trzy dziewczynki wybrały się do pobliskiego lasu. Do domu wróciły tylko dwie z nich. Co się stało z tą trzecią? I co ta historia ma wspólnego z Alice Tully?
Alice mieszka z Rosie. Świetnie się ze sobą rozumieją. Ma też chłopaka, w którym jest zakochana z wzajemnością, a ich związek zaczyna wyglądać naprawdę poważnie. Na razie Alice pracuje w kafejce, ale jesienią czeka ją wielka odmiana – rozpocznie wymarzone studia. Jeden nieprzemyślany krok sprawia jednak, że koszmary przeszłości wracają. Ale czy w ogóle można przed nimi uciec? Czy da się zacząć wszystko od nowa? 

Książkę tą przeczytałam gdzieś pod koniec grudnia i nawet mi się spodobała, ale niestety nie zachwyca. Jest wątek tajemnicy i morderstwa, ale wszystkie okoliczności wyjaśniają się w trakcie czytania. Często myląca rzeczą w trakcie czytania były dwa imiona i nazwiska bohaterki, bo jedno było prawdziwe, a drugie było nieprawdziwe, stworzone na potrzebę głównej bohaterki. Czy polecam tą książkę? Sama nie wiem. Jeśli nie macie co czytać, zabierzcie się za to :P


"Żałuję, że nie mogę się cofnąć w czasie i postąpić inaczej w wielu sprawach. Powiedziałabym swojej siostrze: nie. Nigdy nie błagałabym matki, by porozmawiała z ojcem. Zasznurowałabym usta i przełknęła te nienawistne słowa. Albo chociaż uściskałabym siostrę, mamę i tatę po raz ostatni. Powiedziałabym, że ich kocham. Żałuję... tak, żałuję"
Jej ojciec miał rację. Potwory istnieją… By pomścić śmierć rodziny, Alicja musi się nauczyć, jak walczyć z zombi. Nie spocznie, dopóki nie odeśle każdego żywego trupa z powrotem do grobu. Na zawsze. 

Tą książkę przeczytałam całkiem niedawno, jakieś dwa tygodnie temu, może trochę wcześniej. Już stoi na honorowym miejscu na mojej półce i kiedy tak zerkam na tą okładkę, stwierdzam, że jest cudowna *.* Zakochałam się w tej niebieskiej sukience. A jeżli mam powiedzieć coś o fabule, zdradzę Wam sekret. W świecie Alicji żyją zombie, ale nie takie oklepane, które wyżerają mózgi i każdy może je zobaczyć. Te zombi to duchy. Ta książka była świetna i już nie mogę się doczekać, kiedy przeczytam jej kolejne części. Główna bohaterka była niesamowita, a jej przyjaciółka jeszcze lepsza. Sama chciałabym taką mieć ;) Zachęcam do przeczytania!


Brisingr - Christopher Paolini

Czy Eragon stanie na wysokości zadania i uwolni ludzi spod tyranii Galbatorixa? Jak będą wyglądały dalsze przygody naszych bohaterów? Jaki finał znajdzie uczucie Eragona i Aryi? Czy sprawdzą się przepowiednie Angeli i Solembuma?
Paolini napisał świetną fantastykę przygodową, z malowniczymi opisami i ciekawymi dialogami. Szkoda tylko, że uśmiercił Glaedra i Oromisa, zdążyłam się do nich przywiązać….
Książka napisana jest lekko i z polotem, czyta się ją z dużą przyjemnością, pobudza wyobraźnię i intryguje. Piękna okładka przyciąga wzrok i stanowi doskonałą kontynuację serii. Przemyślane i dopracowane postacie bohaterów wzbogacają opowieść, a doskonałe tło dopełnia całości.
Brisingr to dotychczas najlepsza część trylogii – najbardziej dopracowana, przemyślana i porywająca. 

Jest to trzecia część mojej ulubionej serii :) Ta część podobała mi się bardzo, ale i tak druga była lepsza. Tym razem pojawiają się tu wątki, które psują fabułę :( Dlaczego, Paolini, dlaczego?


 Rywalki - Kiera Cass

Dla trzydziestu pięciu dziewcząt Eliminacje są szansą ich życia. To dzięki nim mają szansę uciec z ponurej rzeczywistości. Ze świata, w którym panują kastowe podziały, wprost do pałacu, w którym będą spełniane ich życzenia. Z miejsca, gdzie głód i choroby są na porządku dziennym, do krainy jedwabi i klejnotów. Celem Eliminacji jest wyłonienie żony dla czarującego i przystojnego księcia Maxona.
Każda dziewczyna marzy o tym, by zostać Wybraną. Każda poza Americą Singer.
Dla Ameriki Eliminacje to koszmar. Oznacza konieczność rozstania z Aspenem – jej sekretną miłością i opuszczenie domu. A wszystko tylko po to, by wziąć udział w morderczym wyścigu o koronę, której wcale nie pragnie.
Jednak gdy spotyka Maxona, który naprawdę przypomina księcia z bajki, America zaczyna zadawać sobie pytanie, czy naprawdę chce za wszelką cenę opuścić pałac. Być może życie o jakim marzyła wcale nie jest lepsze niż to, którego nawet nie chciała sobie wyobrazić…

Jeju, zakochałam się w tej książce już czytając pierwsze strony. Uwielbiam Ami i jej cudowny charakter, uwielbiam jej humory i zachowania, uwielbiam jej przemyślenia, uwielbiam, jak traktuje Maxona, wcale nie jak księcia. Ta postać jest tak świetna! Tylko trochę denerwowało mnie na początku jej imię, ale z czasem je pokochałam. Maxon jest facetem, jakiego można by sobie wymarzyć. Tak polubiłam tą serię, że jestem strasznie podekscytowana, gdy o niej mówię :P Grzechem było jej nie czytać, więc jeśli jeszcze tego nie robiliście, lećcie po tą książkę i nadróbcie zaległości. Migiem!


Igrzyska śmierci - Suzanne Collins

"Igrzyska śmierci", pierwszy tom bestsellerowej trylogii Suzanne Collins, trafia do kin! To opowieść o świecie Panem rządzonym przez okrutne władze, w którym co roku dwójka nastolatków z każdego z dwunastu dystryktów wyrusza na Głodowe Igrzyska, by stoczyć walkę na śmierć i życie.
Bohaterką, a jednocześnie narratorką książki jest szesnastoletnia Katniss Everdeen, która mieszka z matką i młodszą siostrą w jednym z najbiedniejszych dystryktów nowego państwa. Katniss po śmierci ojca jest głową rodziny – musi troszczyć się, by zapewnić byt młodszej siostrze i chorej matce, a już to zasługuje na miano prawdziwej walki o przetrwanie...

To była książka druga po "Zmierzchu", którą czytałam. To była również pierwsza książka, która zagościła u mnie na półce, jako prezent. Z tą książka zawsze będę wiązać jakieś wspomnienia, bo była to też pierwsza książka, której adaptację oglądnęłam.



Eleonora… nie sposób jej nie zauważyć: rude włosy, dziwne ciuchy. Czyta mu przez ramię. Uważa Romea i Julię za bogate dzieciaki, które dostawały wszystko, co chciały. Najbardziej nie lubi weekendów, bo spędza je bez niego.
Park… Dobrze mu w czerni. Denerwuje się, gdy musi prowadzić samochód w obecności taty. Uwielbia imię Eleonory i nie skróciłby go ani o sylabę. Wie, która piosenka jej się spodoba, zanim ona zacznie jej słuchać. Śmieje się z jej dowcipów, zanim ona dotrze do puenty.
Oto tocząca się w ciągu jednego roku szkolnego opowieść o dwojgu szesnastolatkach urodzonych pod nieszczęśliwą gwiazdą – dość mądrych, by zdawać sobie sprawę, że pierwszej miłości prawie nigdy nie udaje się przetrwać, ale na tyle odważnych i zdesperowanych, by dać jej szansę.

Stwierdziłam, że tej książki nie może tu zabraknąć. Pomimo tego, że Eleonora mnie irytowała, trochę jej współczułam. Ale to nie z tego powodu ta książka się tutaj znajduje. Postanowiłam ją tu dać, ponieważ w tej książce był też Park. Chłopak, któremu nie przeszkadzał wygląd Eleonory, jej ubiór, zachowanie. Nie przeszkadzało mu to, że nie pochodziła z bogatej rodziny ani to, że była grubsza. Cenił ją za charakter. Była dla niego cudowna. Była dla niego dziełem sztuki. Kochał ją całym sercem. Tacy powinni być mężczyźni. Nie powinni patrzeć tylko na ładny tyłek dziewczyny. Powinni ją szanować i kochać taką, jaka jest, nawet jeśli nie jest najchudsza.


Przyznam się szczerze, że nie czytałam jeszcze żadnej książki na "L". Jest jednak jedna taka, którą na pewno przeczytam. Oglądałam kiedyś film na jej podstawie i tak mi się spodobał, że nie obejdzie się bez przeczytania książki. Jest to Love, Rosie - Ceceli Ahern.

Po wzruszającym "PS Kocham Cię" następna powieść Cecelii Ahern została przeniesiona na srebrny ekran. W rolę Rosie wcieliła się Lily Collins, doskonale znana z filmów "Królewna Śnieżka", "Dary Anioła: Miasto kości" czy "Porwanie", Alexa zagrał Sam Claflin, odtwórca głównych ról w filmach "Uśpieni", "Królewna Śnieżka i Łowca", "Igrzyska śmierci".
Rosie i Alex od dzieciństwa są nierozłączni. Życie zadaje im jednak okrutny cios: rodzice Alexa przenoszą się z Irlandii do Ameryki i chłopiec oczywiście jedzie tam razem z nimi. Czy magiczny związek dwojga młodych ludzi przetrwa lata i tysiące kilometrów rozłąki? Czy wielka przyjaźń przerodziłaby się w coś silniejszego, gdyby okoliczności ułożyły się inaczej? Jeżeli los da im jeszcze jedną szansę, czy Rosie i Alex znajdą w sobie dość odwagi, żeby spróbować się o tym przekonać?
Czy warto czekać na prawdziwą miłość? Czy każdy z nas ma swoją "drugą połówkę"? Może dowiemy się tego po lekturze tej ciepłej i wzruszającej powieści.



"Aniele, stróżu mój... szeptaliśmy przez setki lat. Myliliśmy się. Teraz to właśnie ONE okazały się naszym największym koszmarem."
Ziemię ogarnęły ciemności. Państwa upadły, szpitale, szkoły i urzędy stoją puste, nie działają komórki. Za dnia na ulicach rządzą brutalne gangi, ale kiedy zapada mrok wszyscy wracają do kryjówek, kryjąc się przed grozą Najeźdźców. Anioły. Niektóre piękne, inne jakby wyjęte z najgorszych koszmarów, a wszystkie nadludzko potężne. Przez wieki uważaliśmy je za swoich stróżów, teraz okazały się agresorami siejącymi śmierć. Dlaczego zstąpiły na ziemię? Z czyjego rozkazu? Jaki mają plan? Czy ludzie zdołają im się przeciwstawić?
Siedemnastoletnia Penryn wyrusza w desperacki pościg, żeby uratować życie młodszej siostry. Żeby zwiększyć swoje szanse musi zjednoczyć siły ze swoim wrogiem. Oboje przemierzają Kalifornię, niegdyś piękną i słoneczną, dziś kompletnie zniszczoną i wyludnioną, a wszechobecna śmierć niejednokrotnie zagląda im w oczy. Na końcu podróży, w San Francisco, każde z nich stanie przed dramatycznym wyborem.
Czy postąpią właściwie?

"Angelfall" to trzymająca w napięciu, momentami brutalna i krwawa opowieść o końcu świata.
Mroczną atmosferę książki równoważą pełne humoru dialogi, a postapokaliptyczny mrok rozjaśniają promyki nieoczekiwanie rodzącego się uczucia.

Jest to książka, którą przeczytałam ostatnio. Ta pozycja zasługuje na bycie tutaj, bo jest cudowna. Książka strasznie mi się spodobała, w szczególności przez matkę głównej bohaterki :P

Kogo nominuję?


1. Karolina z bloga W krainie słów
2. Natalię z bloga With coffee and books
3. Detektywa Książkowego z bloga Detektyw Ksiązkowy
4. Wszystkich, którzy chcą wziąć udział!

44 komentarze :

  1. Tyle cudnych książek! Szczególnie moja najnowsza miłość czyli "Angelfall",zrobiłabym ten Tag,ale już się boje jak dam radę z moim imieniem...

    http://czytam-ogladam-recenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, Angelfall również staje się moją miłością :) Ja miałam problem trochę z moim imieniem, ale jakoś dałam radę, więc Ty też powinnaś :)

      Usuń
  2. Z tej listy za mną "Igrzyska..." a "Love, Rosie" czeka na półce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie muszę się zabrać za Love, Rosie :)

      Usuń
  3. Świetny tag :) Myślę, że kiedyś sama go zrobię :D Tylko gdzie ja znajdę książkę na "y"?
    Pozdrawiam serdecznie!
    Fanny http://buszujacawsrodksiazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, będzie ciężko ;) Ale zawsze możesz podać książkę biorąc pod uwagę imię lub nazwisko autora ;)

      Usuń
  4. Świetne ksiązki wybrałaś ;> Chętnei zrobię ten TAG. Jeśli jesteś ciekawa jego efektu, zapraszam bardzo serdecznie: http://ksiazkosfera-wiktorii.blogspot.com/
    I czekam na kolejną recenzję. ;3
    Cath

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z chęcią wpadnę i jak tylko go wykonasz to przeczytam :)

      Usuń
  5. Świetny tag i równie świetne książki się w nim znalazły ;)

    Zapraszam do siebie :)
    http://poczytajmycos.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z chęcią zajrzę :) Książki starałam się wybrać dosyć ciekawe, więc chyba mi się udało :)

      Usuń
  6. Wspaniały tag! Również uwielbiam Rywalki, a Love Rosie musisz przeczytać jak najszybciej, bo jest cudowna ♥
    http://isareadsbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za nominację, prześwietny tag :) Zrobie w najbliższym czasie ;)
    Pozdrawiam
    withcoffeeandbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie :) W sumie to długo zastanawiałam się kogo nominować i padło na Ciebie ;)

      Usuń
  8. Świetnie dobrałaś książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki ;) Wybrałam te pozycje, które mi się spodobały lub coś dla mnie znaczą ;)

      Usuń
  9. Czytałam "Gdzie jest Jennifer?" i mam podobne zdanie o tej powieści, co ty. "Igrzyska Śmierci" również czytałam.
    Ciekawy tag i odpowiedzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie to "Gdzie jest Jennifer?" to taka trochę specyficzna książka.

      Usuń
  10. Zostałaś nominowana do Liebster Blog Award.
    Więcej informacji tutaj http://isareadsbooks.blogspot.com/2015/06/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Zrobię w najbliższym czasie ;)

      Usuń
  11. Jejku! Same ciekawe pozycje! I "Alicja w krainie zombi"! Jestem pod wrazeniem :) Pozdrawiam www.oczytane.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No "Alicja..." musiała być przeczytana, bo przecież niedawno wyszła 3 cześć :P

      Usuń
  12. Ciekawy tag, a do tego świetne pozycje! Niektóre czytałam,po inne zamierzam sięgnąć i mam nadzieję, że się nie zawiodę :)
    Pozdrawia Victoria z http://czytelniczemysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli gustujesz w podobnych książkach co ja, raczej się nie zawiedziesz ;)

      Usuń
  13. Ja właśnie czytam "Igrzyska Śmierci" :D
    Co do książki "Rywalki" i "Alicja w Krainie Zombie" mnie bardzo zachęciłaś - jestem bardzo ciekawa tej pary :3

    Zapraszam: http://wikis-life.blogspot.com/2015/06/dresslinkcom.html
    Poklikasz w linki w tym poście? To dla mnie bardzo ważne :]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz koniecznie mi napisać co sadzisz o tej książce, jak przeczytasz ;)

      Usuń
  14. Angelfall KOCHAM KOCHAM KOCHAM <3 Ta książka zachwyciła mnie i łamała serce, ale jest to jedna z najlepszej fantastyki : ) Świetny TAG : D
    Pozdrawiam : )
    http://books-world-come-in.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Cudeńka :D "Angelfall", "Rywalki", "Brisingr"... książki, które czytałam i bardzo mile wspominam ^^ Chętnie coś takiego bym zrobiła, ale imię "Aleksandra" daje baaardzo duże pole do popisu, aż za duże :D
    NiczymSzeherezada.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również je miło wspominam. Z tym imieniem rzeczywiście mogłoby być ciężko :P

      Usuń
  16. ''Alicję w krainie zombi'' czytałam i bardzo mi się podobała. Natomiast ''Love Rosie'' nie wspominam dość dobrze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jeszcze nie wiem, czego mogę się spodziewać po Love, Rosie :)

      Usuń
  17. Z Twojego zestawu na poście. Przeczytałam Igrzyska,które mnie powaliły. większość z nich nie przeczytałam,niestety. Zachęciłaś mnie do nich i już mam ochotę przeczytać Love Rosie. W wolnym czasie spróbuje ją nabyć. Co do wyglądu na blogu nie mam żadnych przeciwwskazań. Jest czytelny i bardzo optymistyczny. Zapraszam Cię na mojego bloga. Założyłam go wczoraj i zamieściłam w nim tylko jeden post. Ale za jakiś czas się rozkręcę.
    http://ksiazkoholiczka19.blogspot.com/
    Pozdrawiam i życzę miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, dzięki za opinię :) Z chęcią wpadnę na twojego bloga :) Resztę książek, który tu wymieniłam również polecam przeczytać, bo są super :)

      Usuń
  18. Dostałaś nominację do Liebster Awards. Szczegóły na blogu: http://czytam-ogladam-recenzuje.blogspot.com/2015/06/liebster-awards-2.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Właśnie przed chwilą zajrzałam i zobaczyłam, że jestem nominowana :)

      Usuń
  19. No coś Ty?! Koniecznie przeczytaj "Love, Rosie" - to taka prawdziwa, cudowna, realistyczna, życiowa pozycja... Ciekawy tag, zwłaszcza, że jeszcze się z nim wcześniej nie spotkałam.
    Pozdrawiam, Shelf of Books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytam, przeczytam :) Ja właśnie też się nie spotkałam, a zostałam nominowana z czego się cieszę :)

      Usuń
  20. Książki świetne, TAG świetny czego więcej chcieć? :D
    Zostałaś nominowana do Liebster Blog Award. Widzę że już zostałaś nominowana to nie musisz jeśli nie chcesz odpowiadać,
    http://kochamczytack.blogspot.com/2015/06/liebster-blog-award.html#gpluscomments

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zostałam nominowana już 3 razy w ciągu tygodnia, więc odpowiem również na twoje pytania, ale będzie tego trochę dużo :P Dzięki!

      Usuń
  21. Bardzo fajny ten TAG, ale gdybym miała go zrobić nie wiem jakie książki bym wybrała, bo mam dość długie imię ;)
    Chyba muszę przeczytać Angelfall, bo bardzo mnie ciekawi ;)
    Obserwuję,
    wer-pozeraczkaksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do przeczytania Angelfall jak najbardziej zachęcam :) Myślę, że mogłabyś mieć jakiś problem, ale raczej nie duży :)

      Usuń
  22. Hej :) Nominowałam Cię do tagu!
    http://w-krolestwie-slow.blogspot.com/2015/06/tag-colorful-book-tag.html

    OdpowiedzUsuń
  23. Dzięki, dzięki! Zrobię ten Tag za niedługo, ale mam jeszcze zaległe LBA, które jest pierwsze w kolejce ;)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw ślad swojej obecności :)