wtorek, 16 czerwca 2015

Scooby Doo Book Tag

Hej! Tak, jak obiecałam, mam dziś dla was Scooby Doo Book Tag! Za nominację serdecznie dziękuję Natalii z bloga: With coffee and books, na którego oczywiście zapraszam. Muszę Wam powiedzieć, że Scooby Doo to bajka mojego dzieciństwa :P Zawsze oglądałam Scooby'ego gdy tylko leciał w telewizji. Tak strasznie ciekawiły mnie śledztwa czwórki przyjaciół i psa, że wszystkie odcinki mogłabym oglądać w kółko i w kółko, a one i tak by mi się nie znudziły. Ach to dzieciństwo ;) A ulubionym bohaterem był oczywiście gadający pies - Scooby. Jestem już duża, ale nadal kocham tę psinę.


I już mam problem z odpowiedzią :D Jest tyle książek, w których bohaterowie są naprawdę mili, życzliwi, przejmują się losem innych i nikt nie jest im obojętny. Jest bardzo dużo postaci, które mogłabym tutaj wymienić i mój wybór jest strasznie trudny. Jednak ja zinterpretuję to pytanie troszkę inaczej. Dla mnie bohaterem o wielkim sercu jest Ania z książki pod tytułem Na wysokim niebie. Sytuację dziewczynki możecie bliżej poznać w mojej recenzji, jak i czytając książkę wymienioną wyżej. Mój wybór padł na Anię, ponieważ pomimo jej ciężkiego życia, braku pieniędzy i odpowiednich rodziców, którzy nie mieliby jej w nosie, a także pomimo tego, że zawsze była poniżana i nielubiana w klasie, przetrwała ciężkie chwile w życiu i dała sobie radę. Kiedy w jej klasie zjawił się nowy kolega, dziewczynka mu pomogła, a nawet ocaliła życie. Była jedyną, która się z niego nie śmiała, bo wiedziała, przez co przechodzi. Zawsze wiernie trwała u jego boku, nawet w najtrudniejszych chwilach. Dlatego właśnie podziwiam Anię, bo okazała się być odważniejsza niż niejeden dorosły.

Tutaj zastanawiałam się dłuższą chwilę, ale w końcu wybrałam odpowiednią osobę. Uważam, że Albi z Więźnia labiryntu pasuje tu idealnie. Może nie jest on głównym bohaterem, ale w całej książce ma duże znaczenie. To w końcu od dowodził wszystkimi Streferami i był w labiryncie najdłużej ze wszystkich. Zawsze był opanowany i wiedział, co robić. Był doświadczony, starszy od reszty, wiedział więcej. Wiem, że dużo osób odpowiedziałoby inaczej, ale ze wszystkich przeczytanych mi książek, to właśnie Albi pasuje tu najlepiej, bo jedni bohaterowie, którzy tutaj też by się nadawali, potrafią uratować kogoś tylko raz, a to w dodatku przypadkiem.

No i tutaj padnie na bardzo popularna postać i być może część z Was spodziewałaby się takiej odpowiedzi. Oczywiście, że będzie to Jace z Darów Anioła, bo jak mogłoby się bez niego obejść? Uwielbiam Dary anioła i jest to moja ulubiona seria dotychczas. Bije wszystko na głowę :P No i jest też Jace, który jest niepowtarzalny i jedyny w swoim rodzaju. Pasuje tu idealnie, bo oprócz swojej urody znany jest oczywiście ze swojego poczucia humoru, samouwielbienia, jest bardzo męski i to bohater, którego trzeba pokochać. Jeszcze w żadnej książce nie spotkałam się z drugim takim gościem ;P Chociaż w książce Angelfall był Raffe, który na samym początku również był dosyć sarkastyczny i jego zachowanie strasznie mnie bawiło.


Tutaj to ja głowiłam się i głowiłam. Szczerze, do końca nie wiem, kto by tu pasował, ale w końcu przypomniało mi się, że jest taka postać, która się nadaje. Ostatnio skończyłam czytać Cyrk nocy i książka mnie ogromnie urzekła, ale o tym więcej w recenzji, która będzie niebawem. Był tam chłopak o imieniu Bailey. Siedział na drzewie wraz ze swoimi przyjaciółmi, kiedy do jego miasta zawitał cyrk. Otrzymał wyzwanie, żeby się do niego zakraść i przynieść jakąś rzecz na dowód. Mało kto wierzył, że chłopak to zrobi. Miałam wrażenie, że był on niedowartościowany i niedoceniany, przyjaciele w niego nie wierzyli, ale odegrał bardzo dużą rolę w książce. Taki zwykły, niepozorny chłopak, a jednak może czasem okazać się potrzebniejszy niż niejednemu się wydaje. Według mnie, on żył w cieniu swoich przyjaciół, bo nie robił nic nadzwyczajnego i nikt w niego nie wierzył. Dodatkowo interesował się cyrkiem, a przez to jego siostra uważała go za jakiegoś dziwoląga, bo jej samej cyrk wydawał się dziecinny.


Taką osobą jest zdecydowanie Eleonora z książki Eleonora i Park. Na samym początku jej współczułam, mówiłam, że jaka to ona biedna, bo ma sytuację taką, jaką ma. Było mi jej trochę żal, że autorka przedstawiła ją jako dziewczynę niezbyt ładną, otyłą. Ale w połowie książki zmieniłam całkowicie o niej zdanie i teraz jej nie lubię. Irytuje mnie. Bardzo. Ciągle jojczy, że nie ma czegoś w domu, narzeka na swój wygląd i warunki. A gdy jest ciężko, zamiast postawić się, zacisnąć pasa i jakoś zadziałać, ona ucieka. No tak, w końcu najlepszym wyjściem w każdej sytuacji jest ucieczka. Nie potrafiła też zrozumieć, że są jeszcze osoby, które naprawdę ją kochają. Do wszystkich odnosiła się początkowo z dystansem, a później zaufała niewielkiej grupce osób. Jak ona mnie irytowała, ale już sama nie do końca wiem czemu. Jej sposób bycia mnie denerwował. Ubierała się jak dziwadło, bo chciała być sobą, ale zależało jej, żeby nikt nie zwracał na nią większej uwagi. Więc czemu nie starała się ubierać jak każdy przeciętny nastolatek?

 


Tutaj postanowiłam wspomnieć o Alicji Bell z Alicji w Krainie Zombie. Pasuje mi tu wręcz idealnie. Podziwiam ją, bo po pierwsze: po śmierci bliskich się nie załamała, po drugie: zaczęła widzieć istoty, których nie widzi większość osób, a po trzecie: nie bała się stawić im czoła. Alicja jest naprawdę mega osobą, bardzo dzielną postacią i na pewno nie brakuje jej odwagi i właśnie dlatego ją tak polubiłam.

 
Nie lubię jeść, kiedy czytam. Pić herbaty czy kawy tym bardziej nie lubię, ale kiedy czytam już kilka godzin pod rząd to głodnieję i muszę coś zjeść :P Ostatnio takim moim stałym posiłkiem podczas czytania lub w przewie od czytania są truskawki z cukrem. Jak ja uwielbiam truskawki! Mogłabym je jeść, i jeść, i jeść <3 Ale czasami pada też na małe ciasteczka zbożowe kokosowe, które uwielbiam ponad życie. Są z firmy kupiec, jakby co :P Uwielbiam je! A pić nie piję, bo z moim szczęściem na pewno bym coś rozlała na książkę.

Kogo nominuję? Popatrzcie! 

 

1. Tinka K z bloga Uwielbiam litery
2. Julię z bloga Książkowe Tajemnice
3. Fanny Devin z bloga Buszująca wśród książek
4. Wszystkich, którzy chcą wykonać ten Tag! :)

24 komentarze :

  1. Świetny tag! :D Też zawsze bardzo lubiłam Scooby'ego i mogłam oglądać go bez końca. :D Moimi ulubionymi bohaterami byli zawsze Scooby i Kudłaty. :D Zainteresowałaś mnie książką "Nad wysokim niebem" :)

    http://ocean-slow.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tą książkę gorąco polecam, bo porusza wiele problemów i daje do myślenia :)

      Usuń
  2. Ciekawy TAG, pierwszy raz się z nim spotykam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też właśnie sie pierwszy raz z takim Tagiem spotkałam, ale strasznie mi się spodobał :)

      Usuń
  3. Jak mogłam zapomnieć o Jace'ie kiedy robiłam ten tag?! Jestem zła, bo nie miałam pomysłu na tą osobę. A teraz pojawia się takie zaskoczenie!! Bardzo ciekawe odpowiedzi :)
    Pozdrawiam
    Victoria
    http://czytelniczemysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż, Jace zawsze pozostanie w moim sercu i nigdy o nim nie zapomnę :P

      Usuń
  4. Dziękuję bardzo za nominacje. Kiedyś uwielbiałam Scooby Doo. Też zwykle nie czytam przy jedzeniu :p
    Pozdrawiam serdecznie!
    Fanny http://buszujacawsrodksiazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Tag naprawdę świetny!
    Ja również uwielbiałam Scooby'iego w dzieciństwie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo Scooby Doo zawsze będzie bajką mojego dzieciństwa :)

      Usuń
  6. Scooby Doo to już "bajkowa klasyka" ja jednak wolałam te starsze odcinki - były ciekawsze. A, no i oczywiście bardzo ciekawe ospowiedzi :)
    Pozdrawiam
    ksiazkowepodroze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz racje, były. Z tego co jeszcze kiedyś oglądałam jak byłam mała to było coś takiego jak Brygada Detektywów i to też było o przygodach Scooby'ego, ale dużo bardziej podobały mi się właśnie te starsze odcinki :P

      Usuń
  7. Bardzo dziękuję za zrobienie mojego tagu :) Każdego kto ma ochotę na niego serdecznie zapraszam do jego zrobienia :)
    Pozdrawiam

    withcoffeeandbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co :) Jak mnie ktoś nominuje to zawsze robię Tagi :) Ale Tag był strasznie pomysłowy, dlatego też między innymi odpowiedziałam na niego dosyć obszernie, można powiedzieć :)

      Usuń
  8. Świetny TAG. Ja bardzo lubię Scooby Doo a przynajmniej lubiłam oglądać. Oglądnęłam już niemal wszystkie odcinki. Bardzo fajne nawiązanie postaci do książek. Tak wiele osób to robi że zastanawiam się czy też coś takiego nie zrobić.. Tych książek co wymieniłaś nie czytałam oprócz więźnia labiryntu i powiem że też bym dopasowała Velmy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, jak nie czytałaś książek, które wymieniłam, to strasznie je polecam, bo naprawdę są ciekawe. A o Albim pomyślałam w sumie przez przypadek, zerkając na półkę z książkami :P

      Usuń
  9. super tag
    obserwujemy?
    http://paolciapolcia16.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ou many fick, jaki śliczny wygląd bloga, co zwłaszcza widać po dodatkach w tym poście. A TAG... Ludzka wyobraźnia tym razem znów dała o sobie znać. Jest po prostu genialny i tyle, uśmiałam się, czytając go i wspominając tę bajkę mojego dzieciństwa, z którą kojarzy mi się wiele radosnych chwil. Taki tam mój pierwszy... kryminał.
    Pozdrawiam serdecznie.
    ____________________________
    W wolnym czasie zapraszam do siebie:
    krwawa-percepcja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na bloga zaraz wpadnę :) Dzięki, blog wygląda jak wygląda, bo po pierwsze: lubię taki odcień fioletu ;P po drugie: jak tylko zobaczyłam piórka to się w nich zakochałam :D po trzecie: chciałam żeby post był kolorowy i wstawiłam takie obrazki :P

      Usuń
  11. Dziękuje za nominację nie wiem jak mi wyjdzie ,ale twój jest świetny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co ;) Na pewno wyjdzie Ci ciekawie :)

      Usuń
  12. Pierwszy raz widzę ten tag, ale wydaję się byc bardzo ciekawy :) I do tego Jace <3

    Fluff

    OdpowiedzUsuń

Zostaw ślad swojej obecności :)