sobota, 13 czerwca 2015

Albo Albo Tag

Hey! Dzisiaj przygotowałam nieco inny post, ponieważ jest to mój pierwszy taki prawdziwy tag! Postanowiłam wprowadzić kilka nowych rzeczy na bloga, więc ten tag znajduje się tu właśnie z tego powodu. Oczywiście jest to Albo Albo Tag, który znalazłam na polskim booktubie. Pytania pochodzą z jednego z filmików, ale nie pamiętam już, którym filmikiem się inspirowałam. Nie jest to jakoś szczególnie ważne, bo pytania w tym akurat tagu są zawsze takie same, więc... zaczynajmy!


Ogólnie rzecz biorąc, uwielbiam wszystkie książki. Jakoś nie robi mi to szczególnej różnicy czy czytam trylogie, czy powieści jednotomowe, ale jeżeli mam szczerze odpowiedzieć na to pytanie, to wolę powieści jednotomowe. Wiecie, trylogii jest dużo, ale kiedy czytam powiedzmy drugą część, nadal jestem w trakcie jednej i tej samej historii, co w części pierwszej. Jeżeli czytam powieści jednotomowe, to tych historii jest więcej, a ja mogę poznać wiele różnych przypadków, bohaterów, charakterów i zachowań. Mogę poznać również wiele różnych miejsc, krain, ras itp. i jest to tym, co lubię. Czasami zdarza mi się, że chciałabym, aby powieść jednotomowa miała kontynuację, ale to pobudza tylko moją wyobraźnię do działania i sama mogę dopowiedzieć się, jak potoczyły się dalsze losy bohatera/bohaterki. Więc tak, wolę powieści jednotomowe.


Na to pytanie jest mi bardzo ciężko odpowiedzieć. Czytałam wiele książek napisanych przez kobiety, które mi się bardzo, bardzo podobały. W gronie moich ulubionych znalazły się też takie, które napisane zostały przez mężczyzn, a ich poziom był taki sam, jak kobiet. Moim ulubionym autorem jest mężczyzna - Christopher Paolini, ale nie za samego "Eragona", ale za wytrwałość i pomysłowość. Bardzo go podziwiam, bo swoją pierwszą książkę wydał w wieku piętnastu lat i to naprawdę wielkie osiągnięcie, ale nie wpływa to zbytnio na moją odpowiedź. Powiem tak: są takie książki napisane przez kobiety, od których oderwać się nie mogę, ale są również takie napisane przez mężczyzn, więc lubię i autorki, i autorów.


Wiadomo, że ani to, ani to nigdy w pełni nie oddaje treści książki, więc co za różnica. Ale mimo to, porównując serial na podstawie książki z filmem na podstawie książki, wybieram film na podstawie książki, ponieważ, jak każdemu z nas wiadomo, gdy oglądamy serial na podstawie książki, dużo rzeczy i wątków zostaje pominiętych, zmienionych, zastąpionych, a losy niektórych bohaterów są inne niż w książce i mijają się dużo bardziej. Zdecydowanie wolę, żeby książki zostały zekranizowane, bo wtedy główne wątki zostają zachowane, a ekranizacja dużo bardziej przypomina książkę.
 

To zależy, ale przyznam się szczerze, że w empiku kupuję naprawdę bardzo, bardzo rzadko. Przede wszystkim, porównując ceny książek z empiku z innymi stronami internetowymi, możemy zauważyć spore różnice. Książki w empiku według mnie są drogie, a jeżeli mam kupić książkę za 30 zł w empiku lub na innej stronie internetowej np. za 20 zł to wolę kupić na tej innej stronie internetowej. Na ogół kupuję książki na stronie internetowej świata książki, bo tak są na prawdę tanie książki, a dodatkowo z kartą i kodem rabatowym za niektóre egzemplarze płacę bardzo mało :P Jeśli czasem mogę zaoszczędzić to oczywiście korzystam z tego.


Oczywiście, że wolę czytać pięć książek tygodniowo, ale bądźmy szczerzy, nikt nie ma raczej czasu, żeby czytać aż tyle książek tygodniowo. Każdy ma swoje życie, obowiązki, inne rzeczy do zrobienia. Jeżeli ktoś nic nie robi, tylko siedzi od rana do wieczora i czyta, to może zdąży przebrnąć przez pięć książek tygodniowo, ale jak się czyta szybko - czyta się byle jak. Ja mam tak, że muszę skupić się na tekście, bo czasem najzwyczajniej w świecie zapominam co czytałam np. pięć stron wcześniej. Poza tym, nikt nie czyta dla popisu, żeby pochwalić się, że przeczytał/przeczytała np. dwadzieścia książek w miesiącu, ale nic z nich nie pamięta... To bez sensu.


To pytanie jest bardzo trudne. I sama nie wiem. Lubię pisać, jeju, uwielbiam pisać! Ale lubię też pisać recenzje :P Z nimi jest prościej, bo książka może się nie spodobać, nie sprzedać. A jeśli już uda nam się wymyślić jakąś sensowną historię to plus dla nas! Na to pytanie raczej nie odpowiem. Można być i tym, i tym na raz? :D


Wolę czytać tylko nowe książki. I jest to chyba oczywiste. Gdybym czytała te same dwadzieścia książek na okrągło, w końcu one by mi się nudziło i co dalej? Na świecie jest tyle książek, które chciałabym przeczytać, więc po co ograniczać się tylko do tych dwudziestu?


Nigdy się nad tym nie zastanawiałam, bo ja nie widzę się ani w jednym, ani w drugim zawodzie wyżej wymienionym. Wiem, że praca bibliotekarza jest bardzo trudna, bo wiecie, odkładanie książek na półki, wypożyczanie ich, doradzanie różnym ludziom, rozmowy na temat jakiejś książki... To jest męczące. Ale wydaje mi się, że chyba i tak lepiej czułabym się właśnie w tym zawodzie, bo na pewno znalazłabym czas na poczytanie sobie wielu książek, a najfajniejsze to chyba byłoby robienie zamówień do biblioteki <3


Ogólnie rzecz biorąc, ja nie mam ulubionego typu literatury. Praktycznie lubię czytać wszystko, ale niezbyt przepadam za tematyką wojenną, bo mnie takie sprawy najzwyczajniej w świecie nie interesują, a ta tematyka kojarzy mi się bardzo z przedmiotem w szkole, którego nienawidzę, czyli historią -,- To, jakie książki w danym momencie czytam, zależy tylko od mojego nastroju i tego, co aktualnie mi się podoba, bo mam tak, że przez miesiąc np. czytam tylko romanse, a później przez kolejny miesiąc tylko fantastykę :P


Ja nie mam nic do e-booków, ale jeśli mam być szczera, to wolę książki fizyczne. Lubię, jak stoją mi na półce, jak mogę poczuć pod palcami dotyk papieru, jak mogę je powąchać i czuć zapach książek.

40 komentarzy :

  1. Paulini naprawdę miał 15 lat? 😲 Czas przeczytać "Eragona"
    Bardzo podoba mi się ten tag, ale przerazilo mnie czytanie 20 książek w kółko. Kto by tak wolał? 😲
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, pierwszą powieść napisał w wieku 15 lat :)

      Usuń
  2. Świetny Tag. Ja nie czytam e-book'ów. Uwielbiam zapach książek, ich okładki i strony.
    Rzadko kupuję w empiku, bo tak jak Ty, uważam, że jest tam drogo. A po co wydawać więcej, skoro możną tą samą książkę kupić taniej, a tym samym zaoszczędzić i mieć fundusze na następną powieść?
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie ;) Jeszcze jak kupuje książki, to najpierw zawsze przeglądam te przecenione, bo tam można trafić na świetne perełki za 5, 10, 15 zł :)

      Usuń
  3. Ciekawe odpowiedzi i świetny tag :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Tag mi przypadł do gustu, więc go zrobiłam :)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Ja niestety go nie wymyśliłam, ale mi się spodobał, więc go zrobiłam :)

      Usuń
  5. Świetny tag :). Ja tam najbardziej lubię czytać powieści jednotomowe, chociaż serie też lubię. Oczywiście w zależności od tego czy zainteresuje mnie pierwszy tom ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak :P Chociaż ja i tak staram się czytać wszystkie części każdej trylogii, którą zacznę, ale zanim zabiorę się za jakąś to musi najść mnie na nią ochota ;)

      Usuń
  6. Bardzo fajny tag :) Właściwie to wszystkie odpowiedzi miałabym takie same. Aż dziwne :D Tylko ja historię lubię i niektóre książki historyczne, jeżeli są ciekawie napisane (a niestety mało takich znam).
    Pozdrawiam serdecznie!
    Fanny http://buszujacawsrodksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo osób odpowiedziałoby tak, jak ja ;) Ja i historia to dwa różne światy... Raczej nigdy się do niej nie przekonam :P

      Usuń
  7. Świetny tag ;) 5 książek w jeden tydzień- chciałabym i to bardzo :D

    http://ruderude-czyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wakacje za niedługo, całe dnie wolne, więc teraz czemu nie? :P

      Usuń
  8. Ciekawy tag :)

    http://missstyle21.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Odpowiedzi
    1. Mi Tagi się strasznie podobają, bo to jak taki szybki quiz? albo bardziej debata :P no nie wiem jak to ująć, ale tagi są super :)

      Usuń
  10. Super tag w sumie mamy podobne odpowiedzi : D

    http://books-world-come-in.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś bardzo mnie to nie dziwi, bo dużo osób odpowiedziałoby podobnie ;)

      Usuń
  11. Nie wiem czy dałabym radę odpowiedzieć na te pytania?

    http://czytam-ogladam-recenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie no jak dla mnie te pytania nie mają sensu naprawdę nie widzę różnicy miedzy wieloma pytaniami.
    Raz jest tak raz tak nie ma że zawsze czytamy np. tylko trylogie bo tak chcemy czytamy wszystko i nie patrzymy na to. Ja lubię i trylogie i jednotomowe powieści. Co do ostatniego pytania to fakt książki lepiej wyglądają fajnie na półce :)
    http://kochamczytack.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż, nie ja je wymyślałam, ale trochę masz rację :)

      Usuń
  13. Ciekawy TAG :) Jednak ja nie bylabym w stanie odpowiedziec na takie pytania :D Ja juz obserwuje, licze na rewanz :) allexsis.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, dałabyś radę :) Chociaż ja odpowiadałam na te pytania jakieś 2 dni :P

      Usuń
  14. W wielu kwestiach się zgadzamy :D

    http://czekolaadowanuutii.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  15. Super tag! Jeszcze się nigdy z takim nie spotkałam ;) Chyba w wielu kwestiach się zgadzamy... Jednak najtrudniejszy pytanie to czy lepiej być recezentem czy autorem... Miałabym z tym wielki problem...
    Pozdrawiam,
    Victoria
    http://czytelniczemysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ja również miałam z tym pytaniem problem, no ale jakoś odpowiedziałam ;) Chociaż najlepiej byłoby, gdyby połączyć jeden i drugi zawód ;)

      Usuń
  16. Nominowałam cię do stworzonego przeze mnie Scooby Doo Book TAG, byłoby mi bardzo miło, gdybyś chciała go zrobić na swoim blogu :)
    Pozdrawiam
    http://withcoffeeandbooks.blogspot.com/2015/06/scooby-doo-book-tag.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, bardzo mi miło :) Oczywiście że zrobię ;)

      Usuń
  17. Genialny tag :D Na prawdę bardzo mi się spodobał, a Twoje odpowiedzi są w większości tym, co sama bym napisała :D

    Zapraszam do siebie :*
    http://zeglujacmiedzysnami.blogspot.com/
    PS: Genialny blog, będę wpadać ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. świetny TAG!
    Ja osobiście lubię e-booki, posiadam czytnik, ale jest coś w fizycznych książkach, co sprawia, że dalej je kupuję :)
    zapraszam do siebie,
    http://isareadsbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie posiadam czytnika, ale szczerze powiedziawszy, nawet nie chcę go mieć. Wole książki papierowe i raczej nic tego nie zmieni ;P

      Usuń
  19. Fajny TAG. Na większość pytań moje odpowiedzi byłyby bardzo podobne ... Też nie lubię historii :D
    Pozdrawiam ;)
    http://ksiazkowepodroze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny tag *.* Aż sama zaczęłam się zastanawiać nad niektórymi pytaniami :) Też nie mam ulubionego gatunku, bo czytam prawie wszystko co wpadnie w moje ręce :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw ślad swojej obecności :)